Oddano drogę ekspresową S-7 na odcinku Elbląg – Pasłęk

02.08.2011

Prace budowlane o wartości 662 mln zł rozpoczęły się jesienią 2008 r. i trwały 22 miesiące. Inwestycja została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Prace prowadzone były na większości trasy poza istniejącą drogą. Inwestycja polegała na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2×2 od węzła „Elbląg Wschód” do miejscowości Pasłęk (węzeł „Pasłęk Północ”).

 

Wykonawcą robót było konsorcjum firm:
1. EUROVIA POLSKA S.A.,
2. EUROVIA Verkehrsbau Union GmbH,
3. Warbud S.A.,
4. PU-T „OL-TRANS”,
5. Drogomex Sp. z o.o.


Kontrakt składał się czterech części:
a) budowy drogi ekspresowej S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk,
b) rozbudowy węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22 w km 78+385 drogi S7,
c) budowy drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu,
d) budowy tablic o zmiennej treści przed węzłami.


W ramach kontraktu, poza drogą główną, wybudowano:
– 3 wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi,
– 6 wiaduktów drogowych na drogą S7,
– 2 przejazdy gospodarcze pod drogą S7,
– 3 mosty w ciągu drogi S7,
– 2 mosty w ciągu dróg bocznych,
– 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi,
– przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
– dwa węzły drogowe typu przymostowego – „Bogaczewo” i „Pasłęk Północ”.

 

Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza zakończenia prac. Roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej siódemki. Po wybudowaniu drogi ekspresowej, dotychczasowa droga krajowa nr 7 stanie się drogą lokalną. Zanim jednak trafi do samorządów, zostanie wyremontowana. Końcowy odbiór całej inwestycji nastąpi jesienią, po zakończeniu wszystkich robót.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in