Do użytku został oddany 5-km odcinek od węzła Świebodzin Północ do węzła Świebodzin Południe. Obwodnica Świebodzina łączy oddany 5-km odcinek S3 w. Jordanowo – w. Świebodzin Północ z oddanym 20-km odcinkiem w. Świebodzin Południe – w. Sulechów.
Oddanie do ruchu obwodnicy Świebodzina umożliwiło bezpośredni dostęp drogą S3 od strony Zielonej Góry do autostrady A2. Poprowadzenie trasy bezkolizyjnie nad skrzyżowaniem dk nr 3 z dk nr 92 korzystanie wpłynie na płynność i bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz skróci czas przejazdu.
Kolejny i ostatni fragment S3 na trasie Międzyrzecz-Sulechów, tj. od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo, ma zostać oddany do użytku w sierpniu br.
Droga ekspresowa S3
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Lublinie podpisał dziś pozwolenie na użytkowanie 12,1-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od Lublina do obwodnicy Piask. Kolejne 4,2 km trasy szybkiego ruchu to obwodnica Piask, która została dostosowana do parametrów drogi ekspresowej. W efekcie kierowcy mają do dyspozycji łącznie 40 km S17, a w realizacji są jeszcze trzy odcinki o łącznej długości blisko 31 km.
Odcinek S17 od Lublina do Piask to dawna droga krajowa, która została gruntownie przebudowana kosztem ok. 400 mln zł. Zmodernizowano wylot drogi krajowej z Lublina na długości 1,7 km, a kolejne 12,1 km rozbudowano do parametrów drogi ekspresowej. Powstał nowy dojazd do Świdnika oraz drogi zbiorcze do obsługi ruchu lokalnego o łącznej długości 33 km. Prace obejmowały także budowę 15 obiektów inżynieryjnych (4 mostów, 5 wiaduktów, 6 kładek dla pieszych) oraz przebudowę 3 mostów.
Źródło: MTBiGM