Generalna Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Warszawie podpisała umowę na budowę obwodnicy Mszczonowa na drodze krajowej nr 50 od wybudowanego węzła Mszczonów I (na przecięciu dróg krajowych nr 50 i 8) do zmodernizowanego odcinka drogi krajowej nr 50.
Wykonawca wybuduje ponad 6-kilometrowy odcinek trasy za 68 mln zł w ciągu 15 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Wykonawcą robót będzie konsorcjum: Mirbud S.A. Skierniewice/Zakład Robót Mostowych Mostar sp.j. Pietrzykowice/Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją zakończonego w 2004 r. I etapu realizacji obwodnicy Mszczonowa. Inwestycja będzie polegała na budowie 6,3 km odcinka jednojezdniowej trasy o parametrach drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), o szerokości pasa ruchu 2 x 3,5 m i utwardzonego pobocza 2 x 2 m.
Na objętym inwestycją odcinku obwodnicy przewiduje się budowę:
– węzła Tarczyńska oraz skrzyżowania łączącego obwodnicę ze starym śladem drogi nr 50,
– 4 obiektów inżynierskich: wiaduktu w ciągu drogi lokalnej Mszczonów-Kamionka, mostu nad dopływem rzeki Pisy, wiaduktu na projektowanym węźle „Tarczyńska” w ciągu ul. Tarczyńskiej, wiaduktu nad linią kolejową Łuków – Skierniewice,
– urządzeń ochrony środowiska (zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające),
– oświetlenia na węźle i skrzyżowaniu,
oraz przebudowę linii energetycznych, urządzeń telekomunikacyjnych, wodociągowych.
Połączenie nowej obwodnicy z siecią istniejących dróg będzie możliwe poprzez węzły Mszczonów i Tarczyńska oraz skrzyżowanie łączące obwodnicę ze starym śladem drogi krajowej nr 50. Dostęp do nieruchomości położonych w rejonie obwodnicy będzie zapewniony poprzez układ dróg lokalnych równoległych do drogi krajowej
Źródło: GDDKiA
fot. Radosław Botev (Wikipedia)