Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta to jedna z kluczowych inwestycji drogowych na Pomorzu.
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta o długości 16,3 km odciąży ruch na istniejącej obwodnicy Trójmiasta i usprawni tranzyt pomiędzy autostradą A1, drogą ekspresową S7 a zachodnią częścią województwa pomorskiego.
W ramach inwestycji, realizowanej w formule „projektuj i buduj”, powstała dwujezdniowa droga ekspresowa klasy S, węzły drogowe „Chwaszczyno” i „Miszewo”, obwód drogowy Miszewo, a także 28 obiektów inżynieryjnych. Roboty obejmowały 16,5 km trasy głównej, 15,5 km dróg dojazdowych i serwisowych, ponad 3 mln m³ robót ziemnych oraz 230 tys. m³ wymian gruntów.
– Teren przecinają liczne drogi lokalne, 2 czynne linie kolejowe i rozbudowana infrastruktura podziemna. Mimo tych wyzwań, dzięki zaangażowaniu ponad 600 pracowników i dobrej organizacji pracy, udało nam się zakończyć budowę przed wakacjami – mówi Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu Budimex SA.
W trakcie budowy wbudowano blisko 43 tys. m³ betonu i ponad 280 000 t masy bitumicznej. Zrealizowano również odwodnienie, montaż ekranów akustycznych oraz oznakowanie pionowe i poziome.
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta to istotny element nowego układu komunikacyjnego Pomorza – nie tylko odciąży zatłoczone trasy, ale także pozwoli na bardziej efektywne rozprowadzenie ruchu w całym regionie. Koszt inwestycji wyniósł ponad 668 mln zł netto.
Źródło: Budimex S.A.
Przeczytaj:
LK 309 Kłodzko–Duszniki-Zdrój wyremontowana
S10 Szczecin Kijewo–Szczecin Zdunowo w realizacji
Remont DW501 do Krynicy Morskiej ukończony