Korekta przebiegu dróg krajowych 58 i 63 w Piszu (I etap) trwała od czerwca 2007 r. i kosztowała 62 mln zł.
Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm DROMO Ostróda i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Pisza. Zrealizowana inwestycja jest I etapem budowy nowego przebiegu dróg krajowych 58 i 63 w Piszu, który docelowo usprawni ruch tranzytowy i lokalny, skróci czas podróży oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa poprzez wyprowadzenie znacznej części ruchu samochodowego poza centrum miasta. Po wybudowaniu nowych połączeń, stare drogi będą administrowane przez lokalny samorząd.
Zakres prac objął:
– przebudowę skrzyżowania ulic Klementowskiego-Kwiatowa na małe rondo,
– przebudowę istniejącego odcinka ul. Kwiatowej od ul. Klemetowskiego do ul. Rybackiej wraz z korektą skrzyżowania z ul. Lipową,
– przebudowę ul. Rybackiej wraz z budową nowego odcinka wzdłuż ulicy Kwiatowej,
– budowę nowego odcinka ul. Kwiatowej na dojeździe do mostu nad Pisą,
– budowę mostu nad Pisą,
– budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 63 od mostu do skrzyżowania ulic Warszawska-Czerniewskiego wraz z przebudową skrzyżowania na małe rondo,
– przebudowę ul. Warszawskiej na odcinku ok. 2 km,
– budowę chodników, ścieżek, ciągów pieszo-rowerowych,
– budowę zatok autobusowych.
– przebudowę skrzyżowania ulic Klementowskiego-Kwiatowa na małe rondo,
– przebudowę istniejącego odcinka ul. Kwiatowej od ul. Klemetowskiego do ul. Rybackiej wraz z korektą skrzyżowania z ul. Lipową,
– przebudowę ul. Rybackiej wraz z budową nowego odcinka wzdłuż ulicy Kwiatowej,
– budowę nowego odcinka ul. Kwiatowej na dojeździe do mostu nad Pisą,
– budowę mostu nad Pisą,
– budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 63 od mostu do skrzyżowania ulic Warszawska-Czerniewskiego wraz z przebudową skrzyżowania na małe rondo,
– przebudowę ul. Warszawskiej na odcinku ok. 2 km,
– budowę chodników, ścieżek, ciągów pieszo-rowerowych,
– budowę zatok autobusowych.
Fot. Wikipedia
Dane techniczne:
Długość całej przebudowy 2,84 km, w tym:
– od skrzyżowania ulic Klementowskiego i Kwiatowej do skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej – 1,20 km,
– od skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej do końca przebudowy – 1,64 km,
– nowowybudowany odcinek – 0,8 km.
Długość całej przebudowy 2,84 km, w tym:
– od skrzyżowania ulic Klementowskiego i Kwiatowej do skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej – 1,20 km,
– od skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej do końca przebudowy – 1,64 km,
– nowowybudowany odcinek – 0,8 km.
Ronda:
– szerokość jezdni – 6,5 m,
– promień zewnętrzny ronda – 20,0 m,
– szerokość pierścienia najazdowego – 1,5 m.
Most:
– 3 przęsła: 29,0 m+39,0 m+29,0 m,
– długość całkowita obiektu – 98,10 m (w tym 10 cm dylatacji),
– szerokość całkowita obiektu – 17,24 m,
– szerokość jezdni – 7 m (2×3,5 m),
– ustawiony na 2 filarach; słupy żelbetowe, monolityczne o przekroju rombu, każdy filar na 12 palach o średnicy 1200 mm i długości 17 m.
– szerokość jezdni – 6,5 m,
– promień zewnętrzny ronda – 20,0 m,
– szerokość pierścienia najazdowego – 1,5 m.
Most:
– 3 przęsła: 29,0 m+39,0 m+29,0 m,
– długość całkowita obiektu – 98,10 m (w tym 10 cm dylatacji),
– szerokość całkowita obiektu – 17,24 m,
– szerokość jezdni – 7 m (2×3,5 m),
– ustawiony na 2 filarach; słupy żelbetowe, monolityczne o przekroju rombu, każdy filar na 12 palach o średnicy 1200 mm i długości 17 m.
Źródło: GDDKiA