Nowy, dalekobieżny Mercedes-Benz Actros wkracza właśnie w ostateczną fazę testów. Ciężarówka trafi do sprzedaży już w drugiej połowie bieżącego roku. Jako pierwsza na rynku, będzie spełniać normę emisji spalin Euro VI, obowiązującą od 2014 r.
Nowy Actros kontynuuje misję bestsellerowego poprzednika, oferując przewoźnikom i kierowcom jeszcze wyższy stopień ekonomii, dynamiki i komfortu. Aby temu sprostać, zaprojektowano zupełnie nową kabinę sypialną, dostępną w sześciu podstawowych wersjach. Już nawet zamaskowany, Actros zdradza typową dla Mercedesa stylistykę, połączoną z udoskonaloną aerodynamiką oraz innowacyjną koncepcją oświetlenia.
Pod kabiną zagoszczą przedstawiciele nowej rodziny silników Mercedes-Benz, produkowanych od niedawna w Mannheim. Początkowo dostępne będą wersje o mocy od 310 do 375 kW, generujące od 2100 do 2500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki nowoczesnej technologii – z unikalnym systemem wtrysku X-Pulse, układem oczyszczania spalin BlueTec oraz filtrem cząstek stałych na czele – wszystkie silniki będą spełniać normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2014 roku. W porównaniu do Euro V, zakłada ona znaczną redukcję emisji tlenków azotu i cząstek stałych (odpowiednio, o 80 i 67 proc.).
W ciągu ostatnich siedmiu lat nowe, dalekobieżne ciężarówki Mercedes-Benz Actros przeszły szereg rygorystycznych testów, w tym próby drogowe na skutym lodem kole podbiegunowym oraz w spalonych słońcem okolicach Sierra Nevada – a to w imię hasła „Trucks you can trust”, przyświecającego wszystkim modelom Mercedesa.