Na polskim rynku klimatyzacyjnym pojawiła się nowa marka TOSOT. Wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest TOSOT Air Conditioning Systems.
TOSOT jest jedną z dwóch (obok Gree) marek należących do międzynarodowej grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai. Markę powołano w 2003 r., ale, w przeciwieństwie do Gree, nie była ona do tej pory obecna w Polsce. TOSOT korzysta z doświadczenia, zaplecza badawczo-rozwojowego oraz produkcyjnego Grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai i specjalizuje się w dystrybucji systemowych rozwiązań klimatyzacyjnych dla obiektów komercyjnych, w tym m.in. biur, hoteli, obiektów sportowych oraz galerii handlowych i sklepów. W swojej ofercie posiada także całe spectrum rozwiązań dla segmentu wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego oraz klientów indywidualnych.
– Zgodnie z przyjętą przez nas strategią rozwoju koncentrujemy się na rynku komercyjnym, a nasza oferta będzie na bieżąco uzupełniana i dostosowywana do specyfiki polskiego odbiorcy oraz potrzeb i oczekiwań klientów. Priorytetem jest dla nas przede wszystkim klimatyzacja typu VRF. Skupiamy się na większych systemach modułowych z serii TMV 5, TMV Heat Recovery oraz TMV Home, ale w naszej ofercie można znaleźć również mniejsze urządzenia z serii MINI czy SLIM, a w segmencie klienta indywidualnego – oczyszczacze powietrza oraz klimatyzatory przenośne – mówi Sylwia Lenik, Product Manager, TOSOT Air Conditioning Systems.
TOSOT zamierza budować swoją pozycję w oparciu o współpracę z projektantami, firmami wykonawczymi oraz inwestorami i generalnymi wykonawcami inwestycji. Firma skupi się na rozwoju własnych kanałów sprzedażowych i nie planuje w tym momencie budowy szerokiej sieci dystrybucji. Niektóre z produktów (wybrane oczyszczacze, klimatyzatory) będą jednak dostępne w partnerskich sklepach internetowych.