W ramach strategii produktowej firmy Volvo Trucks wprowadza na rynek kolejny samochód ciężarowy: nowe, jeszcze bardziej wytrzymałe Volvo FMX. Dzięki niemu Volvo zamierza znacząco zwiększyć swój udział w globalnym rynku pojazdów budowlanych.
Zainspirowane przez kierowców
Volvo postanowiło udoskonalić model FM, sprawdzony pojazd budowlany. Układ napędowy FM stanowił doskonałą bazę, a opinie kierowców były inspiracją dla wielu nowych cech nowego Volvo FMX. Rezultatami transformacji są m.in. nowe, wytrzymalsze elementy zewnętrzne, nadające kabinie bardziej agresywny wygląd, nowe, odporne na uszkodzenia reflektory główne, nowy zaczep do holowania w przednim zderzaku, nowe antypoślizgowe stopnie wejściowe, nowa drabinka i uchwyt z boku kabiny oraz nowy czujnik obciążenia, zapewniający płynną zmianę przełożeń w zoptymalizowanej skrzyni biegów I-Shift.
Ściślejsza współpraca z Volvo Construction Equipment
Produkcja zarówno samochodów ciężarowych, jak i maszyn budowlanych „pod jednym dachem” zapewnia Grupie Volvo pełną autonomiczność. Fakt ten jest dla Volvo Trucks mocnym argumentem w dążeniu do dalszego wzmacniania swojej obecności w segmencie transportu budowlanego.
Na wybranych rynkach na całym świecie klienci już teraz mają dostęp do usług Volvo Trucks i Volvo Construction Equipment w jednych i tych samych stacjach obsługi. Obydwie firmy wspólnie pracowały m.in. nad rozwojem skrzyni biegów Powertronic i silnika D13.
Nowe cechy Volvo FMX
Nowa górna krata wlotu powietrza, inspirowana modelem FH, nadaje kabinie nowoczesny wygląd. Większy, lepiej widoczny znak firmowy Volvo oraz emblemat FMX podkreślają prestiż pojazdu.
Nowy zaczep do holowania, o dopuszczalnym obciążeniu 25 ton, umożliwia holowanie i wydostanie pojazdu z każdej opresji. Dolna przednia część kabiny jest wysunięta do przodu o 165 mm.
Nowe antypoślizgowe stopnie wejściowe oraz dodatkowy, składany stopień zapewniają bezpieczne wchodzenie i wychodzenie z kabiny w każdych warunkach pogodowych.
Nowa drabinka i uchwyt, dostępne w kabinie dziennej, pozwalają na szybkie i wygodne sprawdzenie ładunku bez konieczności schodzenia na podłoże.
Nowy czujnik obciążenia przesyła dane o masie pojazdu do niedawno zmodernizowanej skrzyni biegów I-Shift, w celu optymalizacji procesu zmiany biegów i płynnego ruszania z miejsca.
Solidne wsporniki lusterek zewnętrznych są bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Wsporniki są wąskie, dzięki czemu w mniejszym stopniu ograniczają widoczność zza kierownicy.
Nowe lampy przeciwmgielne osadzone głęboko w narożnikach stalowego zderzaka.
Nowy, wytrzymały, 3-częściowy zderzak wykonany ze stali: sekcje narożnikowe o grubości 3 mm, solidna osłona silnika i wzmocniona belka dodatkowo chroniąca podzespoły znajdujące się bezpośrednio za nią.
Nowy, antypoślizgowy stopień wbudowany w osłonę silnika zapewnia łatwy i wygodny dostęp do przedniej szyby, np. w celu jej oczyszczenia. Dodatkowy składany stopień i/lub uchwyt w górnej kracie wlotu powierza jeszcze bardziej ułatwiają tę czynność.
Wzmocniona osłona silnika chroni kluczowe podzespoły pojazdu.
Nowe, wytrzymałe stalowe zbiorniki paliwa są zamontowane wyżej, zapewniając większy prześwit.
Nowy, wyższy wlot powietrza w kabinie dziennej – dostępny w wyposażeniu dodatkowym – dostarcza czystsze powietrze do silnika i nie ogranicza widoczności do tyłu podczas cofania.
Nowe zestawy przygotowawcze do montażu świateł roboczych i świateł cofania ułatwiają dostosowanie pojazdu do indywidualnych wymagań.
Nowe, trwałe dywaniki gumowe z podwyższonymi krawędziami zatrzymują brud i błoto, tym samym ułatwiają utrzymanie czystości w kabinie.
Trzy nowe rodzaje tapicerki do wyboru: fotele i panele z obiciem winylowym, fotele z obiciem tekstylnym – panele drzwiowe z obiciem winylowym lub fotele i panele drzwiowe z obiciem welurowym. W opcji są dostępne fotele z tapicerką skórzaną.
Trzy nowe udogodnienia dla kierowcy: stolik z wgłębieniami na kubki i długopisy, praktyczny schowek i uchwyt do papieru wykonany z wodoodpornej tkaniny.