Dzięki dostępności rozwijających duży moment obrotowy, nowych 13-litrowych silników z techniką EGR w pojazdach Scania serii P, pojawiają się zupełnie nowe możliwości konfigurowania kompaktowych samochodów ciężarowych o wysokich osiągach, wyjątkowo konkurencyjnych pod względem masy własnej.
Technika EGR łączy w sobie doskonałą ekonomikę paliwową z wygodą, wynikającą z braku konieczności stosowania dodatków chemicznych. Dodatkową zaletą jest wolna przestrzeń w podwoziu, w której można zamontować większy zbiornik paliwa lub dodatkowe wyposażenie. Duży wybór kabin serii P pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w wielu różnych zastosowaniach.
Ostatnio Scania wprowadziła do oferty samochody ciężarowe serii P, wyposażone w nowe, 13-litrowe silniki Euro 5 z techniką EGR. Bez żadnych ograniczeń są dostępne wysokie momenty obrotowe, do 2100 Nm, zapewniające wyjątkowe własności trakcyjne w pojazdach tej klasy.
Gama kabin dostępnych w Scania serii P należy do najbogatszych na rynku. Oferowane są kabiny krótkie, kabiny dzienne, kabiny sypialne, a także kabiny Low-entry i załogowe.
Kabiny te mogą być łączone z niezliczoną ilością wariantów podwozi i konfiguracji osi, obejmujących m.in. cztery klasy wytrzymałości ram i cztery wysokości podwozia.
Przykłady zastosowań pojazdów P 360 i P 400:
– ciągnik siodłowy do transportu paliw – masa własna 6100 kg,
– lekka betonomieszarka 8×4, o pojemności 8 m³ – masa własna 13 400 kg,
– wywrotka 8×4 o ładowności 20 t,
– pojazd do transportu samochodów – wysokość całkowita 2,7 m,
– szybki i kompaktowy pojazd ratowniczy.