15-16 stycznia br. odbyła się w Warszawie narada przewodniczących Okręgowych Komisji Rewizyjnych i członków Krajowej Komisji Rewizyjnej.
Szczególnie interesująca była debata w pierwszym dniu spotkania pt.: „Ocena efektywności działalności Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i propozycje konsolidacji funkcjonowania naszego samorządu”. Uczestnicy debaty jako doświadczeni działacze samorządu budowlanych wypowiedzieli się w wielu istotnych kwestiach dotyczących jego funkcjonowania. W dyskusji zwrócono uwagę na niżej wymienione problemy:
- zwiększenie środków finansowych na promocję naszego samorządu zawodowego w przestrzeni publicznej;
- ustalenie, jakie „produkty” powinny być finansowane z funduszu Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i dostępne dla wszystkich członków;
- spowodowanie skutecznego stosowania Kodeksu zasad etyki zawodowej przez członków PIIB;
- wprowadzenie efektywnych sposobów form doskonalenia zawodowego – dostępnego dla wszystkich członków samorządu;
- wprowadzenie zapisów w ustawie, statucie oraz regulaminach, umożliwiających skuteczny nadzór nad działalnością organów krajowej izby i nad organami okręgowych izb.
Na zakończenie pierwszego dnia narady przewodniczący KKR wręczył przewodniczącym Okręgowych Komisji Rewizyjnych pisemne podziękowania za wieloletnią współpracę.
W drugim dniu narady omówiono i przekazano kilka dokumentów potrzebnych do pracy OKR, w tym:
- wnioski z narady szkoleniowej w Łodzi;
- instrukcję przeprowadzenia przez OKR kontroli organów okręgowych izb;
- opinię prawną w sprawie dostępu komisji rewizyjnych do dokumentów w świetle przepisów o ochronie danych osobowych.
Naradę zakończono wymianą informacji dotyczącą dokumentów, jakie powinny przygotować OKR na zakończenie czwartej kadencji PIIB.
Tadeusz Durak przewodniczący KKR