GDDKiA na budowę mostu o długości niespełna 2 km przeznaczyła 553,1 mln złotych. Lista złożonych ofert znajduje się na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W przetargu na budowę mostu przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 konsorcjum firm Dywidag Bau GMBH / Strabag Sp z o.o. złożyło ofertę niższą o 100 mln złotych od kosztorysu.
Łączna długość projektowanej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wynosi 35,4 km. Poprowadzona ona zostanie północno-zachodnim obrzeżem miasta. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic miasta i przejęcie części ruchu o dalekim zasięgu, co znacznie zmniejszy jego udział na pozostałych drogach.
To przedsięwzięcie przyczyni się bezpośrednio do poprawy bezpieczeństwa na najbardziej zagrożonych obecnie odcinkach dróg: nr 8 (odc. Długołęka – Wrocław i odc. Wrocław – Kobierzyce) i nr 5 (odc. Trzebnica – Wrocław), a pośrednio do zmniejszenia zagrożenia wypadkowego.
Źródło (tekst): GDDKiA