14 września br. na konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Biura Krajowej Rady PIIB zostały przedstawione wyniki ankiety przeprowadzonej przez Polską Izbę Inżynierów Budownictwa i Pentor Research International.
Ankieta dotyczyła oceny przez czynnych zawodowo inżynierów – absolwentów uczelni technicznych – programów nauczania realizowanych przez te uczelnie. W badaniu uczestniczyło 1670 osób przygotowujących się do egzaminu na uprawnienia budowlane.
Młodzi inżynierowie sugerują m.in. potrzebę zwiększenia nacisku na poszerzanie wiedzy praktycznej, wydłużenie praktyk zawodowych oraz bardziej efektywną naukę języków obcych. Zdecydowana większość badanych przyznała jednak, że zdobyte wykształcenie przygotowało ich do wykonywanego zawodu i pomaga w samodzielnym rozwiązywaniu problemów.
Podczas konferencjiwiceprezes PIIB Zbigniew Kledyński wskazał na „wielki potencjał innowacyjny i naukowy firm” i podkreślił, że student musi być przygotowany do tego, aby „konsumować wiedzę z rynku”, natomiast wydłużenie czasu praktyk przekłada się na wydłużenie czasu studiów. Takie rozwiązanie jest oczywiście możliwie, rozpatrzyć jednak należy jego aspekt ekonomiczny i organizacyjny.
Andrzej R. Dobrucki, prezes PIIB, przypomniał, że w PIIB pracuje Komisja Kształcenia Ustawicznego, stawiająca sobie za cel opracowanie systemu podnoszenia wiedzy technicznej i kwalifikacji zawodowych członków Izby.
(K.W.)
Więcej na www.piib.org.pl.