Umowę na realizację odcinka S8 Wyszków – Poręba podpisali 28 stycznia w Białymstoku przedstawiciele GDDKiA i firmy Skanska.
Odcinek Wyszków – Poręba będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego. Powstaną trzy węzły drogowe: „Trzcianka”, „Knurowiec”, „Poręba”. Umowa przewiduje też budowę i przebudowę dróg poprzecznych, dróg dojazdowych, ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z inwestycją, a także 2 punktów kontroli pojazdów.
Droga zostanie wygrodzona, przewidziane są też urządzenia ochrony środowiska – przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz nasadzenia zieleni – tak kompensacyjnej, jak i osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, a także ozdobnej i funkcjonalnej.
Zgodnie z umową inwestycja ma być gotowa w połowie lipca 2018 r. (22 miesiące od chwili podpisania umowy – nie wliczając okresów zimowych). Od grudnia ubiegłego roku trwa już niezbędna wycinka drzew kolidujących z planowaną drogą (na terenach administrowanych przez Lasy Państwowe). Niespełna 13-kilometrowy fragment drogi ekspresowej będzie kosztował 334,7 mln zł (wartość kontraktu budowlanego).
Również 28 stycznia podpisana została umowa na nadzór inwestorski nad tym odcinkiem. Pełnić go będzie firma TPF sp. z o.o. z Warszawy.
Parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej S8:
– klasa drogi – S (droga ekspresowa),
– prędkość projektowa – 100 km/h,
– skrajnia pionowa – 4,70 m,
– nośność – 115 kN/oś,
– kategoria ruchu – KR6,
– ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),
– ilość jezdni – 2,
– szerokość pasów ruchu – 2×3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,
– pas dzielący – 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3×3,5 m),
– długość odcinka S8 – 12,99 km,
– ilość obiektów inżynierskich – 35 szt.
Źródło: GDDKiA