Można już jeździć 33-kilometrowym odcinkiem autostrady A2 między Łodzią a Nieborowem, skąd można dojechać do Łowicza lub Skierniewic.
W niedzielę został otwarty dla ruchu cały odcinek A (budowany przez Eurovię) i częściowo odcinek B (zbudowany przez Polimex-Mostostal). Pozostała cześć odcinka B zostanie udostępniona kierowcom po oddaniu do użytkowania odcinka C (budowanego przez Bogl a Krysl). Wówczas autostradą A2 będzie można przejechać z Warszawy do zachodniej granicy Polski.
Otwarcie drogi możliwe było dzięki wydanemu przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka A oraz uzgodnieniu przez policję oznakowania pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zakończyły się też prowadzone przez Laboratorium Drogowe GDDKiA badania równości na odcinku A autostrady A2. Ich wyniki będą znane za kilka dni, jednak nie wstrzymuje to możliwości udostępnienia trasy dla kierowców. Nawet jeśli pojawią się uwagi i wykonawca będzie musiał dokonać poprawek, będą one wykonywane po Euro 2012.
W tej chwili kierowcy poruszający się między Łodzią a Warszawa mogą korzystać z oddanego w ubiegłym tygodniu 20-kilometrowego odcinka Warszawa-Grodzisk Mazowiecki oraz oddanego dzisiaj odcinka Łódź-Nieborów. Cześć trasy – 30-kilometrowy odcinek od strony Łodzi kierowcy będą musieli pokonać po warstwie wiążącej, co jest możliwe dzięki specustawie drogowej ustanawiającej tzw. przejezdność. Na tym odcinku została ograniczona prędkość – do 70 km/h, a ruch jest możliwy jedynie dla samochodów osobowych poniżej 3,5 tony i autokarów.
Odcinek B autostrady A2 był budowany przez konsorcjum firm MOSTOSTAL Warszawa S.A., ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A. i POLIMEX – MOSTOSTAL S.A. Umowa na projekt i budowę blisko 17-kilometrowego odcinka autostrady A2 została podpisana we wrześniu 2009 r.
Odcinek A jest budowany przez konsorcjum firm Eurovia Polska S.A. i WARBUD S.A. Umowa na kontynuację budowy odcinka została podpisana 28 lipca 2011 r. Zgodnie z warunkami kontraktu roboty na tym odcinku zakończą się 15 października 2012 r.
Źródło: GDDKiA