Zainicjowana w ubiegłym roku, w ramach kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”, współpraca Związku POiD ze szkołami zawodowymi przyniosła pozytywne rezultaty. Jej efektem były m.in. przeprowadzone przez partnerów kampanii liczne szkolenia dla uczniów, którzy zapoznali się z najnowszą wiedzą z zakresu prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej.
Kooperacja jest kontynuowana także w bieżącej odsłonie „DOBREGO MONTAŻU”. Objęcie patronatem kampanii wybranych klas w szkołach budowlanych w całej Polsce jest jednym z działań, które Związek POiD realizuje wraz z partnerami. W roku szkolnym 2016/2017 klasy patronackie funkcjonowały w trzech placówkach szkolnych: Państwowych Szkołach Budownictwa – Zespole Szkół w Bytomiu, Zespole Szkół Zawodowych nr 5 im. gen. Ignacego Prądzyńskiego w Białymstoku oraz Zespole Szkół Budowlanych im. Rogera Sławskiego w Poznaniu.
Uczniowie uczestniczyli w prowadzonych przez ekspertów szkoleniach z zakresu montażu, wykorzystywanych w nim nowoczesnych technologii czy też doboru odzieży roboczej. Mieli również okazję do zwiedzenia zakładów produkcyjnych firm i wzięli udział w MONTERIADZIE 2017, która odbyła się podczas targów BUDMA w Poznaniu. Najlepsi uczniowie otrzymali również specjalne stypendia ufundowane przez partnerów kampanii. To tylko przykłady wielu wspólnie zrealizowanych działań.
Monteriada, BUDMA 2017
Kooperacja jest kontynuowana w ramach bieżącej odsłony kampanii w roku szkolnym 2017/2018. Oprócz szkół z Bytomia, Białegostoku i Poznania, dołączyły do niej także dwie nowe placówki: Państwowe Szkoły Budownictwa im. prof. Mariana Osińskiego w Gdańsku oraz Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim. Podobnie, jak w roku ubiegłym, współpraca obejmuje szeroki zakres działań, wśród których są m.in. szkolenia, wizyty dydaktyczne czy też wyposażenie szkolnych pracowni.
Kampania „DOBRY MONTAŻ” i utworzone w jej ramach klasy patronackie są ważnym elementem działań Związku POiD na rzecz powołania zawodu montera stolarki budowlanej. Stworzenie tej profesji jest już przesądzone, a przy udziale Związku POiD opracowane zostały podstawy programowe kształcenia zawodowego w tym kierunku.
Partnerami kampanii „DOBRY MONTAŻ” są marki z branży stolarki budowlanej: AIB, FAKRO, GERDA, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Oknaaluminiowe.pl, Porta KMI Poland, PROLINE, Roto, Soudal i VETREX.