Jako najkorzystniejszą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice–Podwarpie wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A.
Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie zadania za kwotę 76 800 775,18 zł, w czasie 20 miesięcy, jednocześnie udzielając 10-letniego okresu gwarancji jakości.
Po upływie terminu do wniesienia odwołania, a przed zawarciem umowy, zamawiający przekaże dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Zamówienie pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice–Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice–w. Lotnisko)” jest przewidziane do współfinansowania ze środków pochodzących z UE oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa tego odcinka S1 realizowana będzie w formule „buduj”.
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice–Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI). Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Podstawowe parametry techniczne budowanej drogi ekspresowej S1:
– długość – 9,722 km
– klasa drogi: S
– prędkość projektowa: 100 km/h
– liczba pasów ruchu: 2×2 pasy ruchu
– szerokość pasa ruchu: 3,50 m
– szerokość jezdni: 7,00 m,
– szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
– szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00–6,30m
– szerokość poboczy: min. 0,75 m
– kategoria obciążenia ruchu: KR6
– obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Źródło: GDDKiA