INFRACON Sp. z o.o.

23.05.2013

Wyłączny przedstawiciel Asset International Structured Solutions w zakresie przepustów stalowych MULIPLATE i STREN-COR – dostawa i montaż. Prowadzi nadzory inwestorskie i realizacje obiektów budowlanych w systemie generalnego wykonawstwa.

O firmie

INFRACON Sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem firmy ASSET INTERNATIONAL STRUCTURED SOLUTIONS na terenie Polski. Spółka powstała w 2010 r. i wspólnie z ASSET prowadzi działalność w zakresie opracowań projektowych, dostaw oraz montażu obiektów inżynierskich, takich jak:

– przepusty drogowe

– przejazdy podziemne

– przejścia podziemne

– przejścia dla zwierząt

– tunele kolejowe

– tunele serwisowe

– tunele dla nietoperzy

– rury osłonowe

– kesony

– ażurowe studnie chłonne.

 

 

Kadra inżynierska poddaje szczegółowej ocenie każdy projekt, nawet ten najbardziej zdawałoby się nietypowy. Stała współpraca z firmą ASSET, mającą 40-letnią praktykę na rynku budowlanym w Europie Zachodniej i USA, umożliwia korzystanie ze wspólnych doświadczeń i dostęp do profesjonalnego doradztwa technicznego na każdym etapie projektu, od chwili oceny wykonalności aż do oddania inwestycji do użytku.

W celu wprowadzenia produktów firmy ASSET na rynek polski przeprowadzona została pełna certyfikacja w IBDiM, łącznie z wydaniem aprobat technicznych dla przepustów drogowych typu MULTIPLATE i STREN-COR. Pierwsza realizacja w Polsce to przejście dla zwierząt na DK S5.

 

 

Przepusty drogowe MULTIPLATE

Konstrukcje MULTIPLATE projektowane i wytwarzane są w różnych kształtach i wymiarach, o rozpiętości od 0,6 m do ponad 12,0 m. Wykonane są one z wygiętych, galwanizowanych falistych blach stalowych, których budowa zapewnia wysoką wytrzymałość na ściskanie, dzięki przeniesieniu obciążeń na grunt otaczający stalowo-ziemne konstrukcje. Nośność przepustu zależy od jego rozpiętości, grubości ścian i właściwości zasypki. Siły działające na fundamenty są znacznie mniejsze w porównaniu z wywieranymi przez sztywne konstrukcje w podobnych warunkach obciążeniowych. Przy montażu należy zwrócić szczególną uwagę na jakość zasypki, a także sposób w jaki jest umieszczana nad i pod konstrukcją oraz wokół niej. Zastosowanie tych przepustów zapewnia bogaty wybór rozwiązań technicznych, a także pozwala na znaczną dowolność w pracach projektowych.

Blachy typu MULTIPLATE uzyskały Aprobatę Techniczną IBDiM nr AT/2011-02-2699.

 

 

Przepusty drogowe STREN-COR

Konstrukcje przepustów wykonane są z blachy falistej ocynkowanej ogniowo, zgodnie z normą CSA G 164. Stosowane są do budowy, m.in.:

– przepustów ramowych, w których profile faliste połączono ze specjalnie opatentowanym wzmocnieniem na całej długości konstrukcji, zalecane w przypadku dużych rozpiętości (do 12,3 m) i niewielkich spadków terenu

– przepustów w kształcie rur okrągłych średnicy do 16 m, mogą mieć zastosowanie jako kanały ściekowe i odwadniające, a także jako przejścia podziemne, tunele oraz elementy systemów retencyjnych wód opadowych

– łuków o niskim, średnim oraz wysokim profilu i rozpiętości do 20 m, montowane nad korytami naturalnych cieków wodnych; łuki o wysokim profilu są idealne na bezkolizyjne skrzyżowania drogowe lub w zastosowaniach wymagających dużej powierzchni na wlocie/wylocie oraz wielkich rozpiętości.

 

 

Do budowy łuków STREN-COR używane są trzy komponenty: zakrzywione płyty faliste, nakrętki i śruby oraz ceowniki. Zwykle osadza się je na ławach fundamentowych. Elementy montażowe (kątowniki oporowe łuku i śruby kotwowe) dostarczane są wraz ze szczegółowymi instrukcjami rozmieszczenia do zamocowania w podstawie fundamentowej. Opcją dla kątowników oporowych mogą być także podkładki fundamentowe ze stalowej blachy falistej, w zależności od konkretnych warunków posadowienia na placu budowy oraz obciążeń obliczeniowych.

Jako zakończenie wlotu/wylotu przepustu STREN-COR zalecane jest użycie kołnierza betonowego. Pozwala to na usztywnienie końców, ich zabezpieczenie przed uszkodzeniem i odkształceniem, przy jednoczesnej poprawie spójności obiektu.

 

 

Opcje ściany czołowej:

– konstrukcja betonowa na mokro

– prefabrykowane płyty betonowe, stabilizowane mechanicznie gruntem

– konstrukcje oporowe – ścianki szczelne

– ściana oporowa

– kosze siatkowe

– blachy stalowe MULTIPLATE.

Blachy faliste typu STREN-COR uzyskały Aprobatę Techniczną IBDiM nr AT/2011-02-2700, a obliczeniowa trwałość odpowiednio zaprojektowanej i wykonanej konstrukcji wynosi 120 lat. 

 

Tab. 1. Przepusty drogowe MULTIPLATE – kształty i wymiary

 

Tab. 2. MP200 SUPERSPAN – konstrukcje typu MULTIPLATE o dużych wymiarach

 

INFRACON Sp. z o.o.

ul. Grunwaldzka 104/505

60-307 Poznań

tel. 61 866 02 66

biuro@infracon.pl

www.infracon.pl

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in