22 grudnia minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wziął udział w uroczystości oddania do ruchu obwodnicy Strykowa. Budowa prawie 5-kilometrowej autostradowej obwodnicy (Stryków I–Stryków II) rozpoczęła się 20 września 2007 roku.
W ramach inwestycji o 1,7 km przedłużone zostały istniejące dwie jezdnie autostrady A2 w kierunku wschodnim (w stronę Warszawy) oraz wybudowano łącznicę przyszłego węzła autostradowego i około 3-kilometrowy odcinek zachodniej nitki przyszłej autostrady A1. Prognozy wzrostu ruchu spowodowały, że konieczne było podjęcie decyzji o rozbudowie i modernizacji planowanego węzła autostrad A1 i A2 – założenia techniczne pochodziły sprzed kilkunastu lat. Wszystkie wybudowane elementy obwodnicy będą w przyszłości częściami autostrad A1 i A2 oraz węzła autostradowego. Koszt inwestycji wyniósł około 190 mln zł.
Po oddaniu do użytku w lipcu 2006 roku łódzkiego odcinka autostrady A2, przez Stryków przejeżdżało dziennie ok. 20 tys. aut, które dzięki obwodnicy ominą miasteczko. Budowa obwodnicy umożliwiła wyprowadzenie ze Strykowa ruchu pojazdów ciężarowych.
Na trasie obwodnicy wybudowano most na rzece Moszczenicy, trzy wiadukty drogowe (jeden w śladzie drogi powiatowej, jeden na drodze wojewódzkiej nr 708 i jeden na drodze krajowej nr 14). Dodatkowo wybudowano przejazd gospodarczy pod jezdnią. Obok drogi pojawiły się też zbiorniki retencyjne, separatory i ok. 7 km dróg serwisowych. Prace nad drogą wymagały przewiezienia 600 tys. ton ziemi. Do budowy nowej nawierzchni trzeba było ułożyć także blisko sto tysięcy ton mas bitumicznych.
źródło: MI