CIDG opracowała Plan Generalny dla Kraków Airport

15.12.2011

Na początku października br. Zarząd Kraków Airport zaakceptował Plan Generalny Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. opracowany przez Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o. we współpracy z Landrum & Brown Worldwide Services, Inc.

Plan Generalny w perspektywie lat 2011-2035 zakłada realizację inwestycji, w tym projektów realizowanych przez spółki zależne, na łączną kwotę ok. 1,4 mld zł.

Inwestycje uwzględnione w Planie Generalnym obejmą wszystkie główne obszary związane z działalnością lotniska. Kierunki rozwoju Kraków Airport to m.in.:

– Zintensyfikowanie głównej działalności tj. obsługi ruchu pasażerskiego oraz cargo – m.in. poprawa jakości obsługi pasażerów, dzięki rozbudowie terminala pasażerskiego, budowa nowego obiektu cargo, modernizacja linii kolejowej łączącej lotnisko z centrum Krakowa;

– Poprawa bezpieczeństwa i obsługi operacji lotniczych – m.in. remonty drogi startowej, dróg kołowania oraz rozbudowa płaszczyzn postojowych;

– Tworzenie warunków dla generowania nowych źródeł przychodów pozalotniczych – m.in. działalność hotelowa, parkingowa, obsługa techniczna samolotów, udostępnianie infrastruktury paliwowej.

Dodatkowo, w Planie Generalnym uwzględniono alternatywne, długofalowe kierunki rozwoju infrastruktury lotniska pozwalającej Zarządzającemu lotniskiem na zabezpieczenie gruntów
pod przyszłe inwestycje.

Dzięki opracowanej strategii lotnisko w Krakowie będzie się rozwijało, jako multifunkcyjny port lotniczy, gwarantując korzystne warunki dla pasażerów, przewoźników oraz partnerów biznesowych. Wprowadzone modernizacje sprawią, że Kraków Airport staną się kluczowym portem lotniczym zapewniającym łatwy dostęp do południa Polski– powiedział Jarosław Roszkowski, prezes Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o.

Głównymi założeniami Planu Generalnego dla Kraków Airport są:

– Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dla realizacji prognozowanego popytu na usługi transportu lotniczego;

– Poprawa jakości obsługi pasażerów oraz linii lotniczych;

– Poprawa bezpieczeństwa operacji;

– Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej pośród krajowych portów lotniczych;

– Zapewnienie warunków stymulujących rozwój okolicznych gmin oraz całej Małopolski;

– Rozwój lotniska w sposób zrównoważony, przyjazny dla środowiska oraz mieszkańców.

Najważniejszą inwestycją po stronie „airside”, będzie modernizacja drogi startowej. Ponadto, rozbudowa strefy „landside” wpłynie bezpośrednio na poprawę jakości obsługi pasażerów oraz zapewni nowe kierunki rozwoju dla lotniska. Rozbudowa portu lotniczego będzie realizowana w pięciu etapach.

Plan Generalny zakłada, że będziemy głównym portem lotniczym zapewniającym dostęp do południa Polski. Już dzisiaj jesteśmy największym regionalnym portem lotniczym w Polsce, a chcemy konkurować z Warszawą. Rosnąca z roku na rok liczba odprawianych pasażerów, nowe kierunki otwierane przez przewoźników oraz najbogatsza wśród lotnisk regionalnych siatka połączeń regularnych dowodzą, że Kraków jest bardzo atrakcyjny dla turystów i biznesu. Przywiązujemy dużą wagę do jakości proponowanych przez nas usług. Inwestycje uwzględnione w Planie Generalnym pozwolą nam na zapewnienie pasażerom obsługi na najwyższym poziomie – powiedział Jan Pamuła, Prezes Kraków Airport.

Realizacja inwestycji założonych w Planie Generalnym, pozwoli krakowskiemu lotnisku na obsłużenie prognozowanego ruchu lotniczego na poziomie około 8 mln pasażerów oraz 82 tys. operacji lotniczych w 2035 roku. Oznacza to średnioroczną dynamikę wzrostu na poziomie ok. 4% dla pasażerów oraz ok. 3% dla operacji lotniczych.

 

Prognoza liczby pasażerów oraz operacji lotniczych dla Kraków Airport

Źródło: Plan Generalny Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in