Symbolicznie wbito łopatę na budowie drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina. Tym samym został zaakcentowany fakt rozpoczęcia zasadniczych robót budowlanych na wszystkich 6 odcinkach drogi S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości 120 km.
Drogą tą powinniśmy pojechać w 2019 r. Od wiosny ubiegłego roku jest również obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu S6, także łączna długość budowanej w regionie S6 to 140 km. Nie ma obecnie w kraju dłuższego odcinka drogi szybkiego ruchu w budowie. Jednocześnie nigdy w historii regionu nie budowano jednocześnie tylu nowych dróg.
Decyzje ZRID dla 6 odcinków ekspresowej szóstki od Goleniowa do Koszalina uzyskiwano od grudnia 2016 r. do marca 2017 r. Uzyskanie tych decyzji umożliwiło start robót budowlanych i rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogę. Wraz z zakończeniem prac przygotowawczych związanych z przygotowaniem placów budowy (wycinka drzew, geodezja, sprawdzanie saperskie) ruszyły zasadnicze roboty budowlane. Zakres realizowanych robót jest cały czas rozszerzany, trwają prace ziemne i powstają już nawet pierwsze obiekty mostowe. Ze względu na różnice w terminach wydanych decyzji ZRID zaawansowanie robót na poszczególnych odcinkach jest różne.
Budowany odcinek drogi ekspresowej S6 będzie stanowił połączenie Koszalina, drugiego co do wielkości miasta w województwie, ze Szczecinem – stolicą regionu. Droga ta poprzez drogę S3 również znacząco poprawi skomunikowanie zachodniopomorskiego pasa nadmorskiego z południem Polski. Inwestycja rozpoczyna się od węzła Goleniów Północ łączącego S6 z drogą S3, dalej nowa trasa będzie biegła w zbliżeniu do istniejącej drogi krajowej, aby w rejonie miejscowości Wicimice odejść od obecnego przebiegu DK nr 6. Nowym przebiegiem droga będzie prowadziła w kierunku Kołobrzegu i dalej Koszalina, gdzie połączy się z budowaną obwodnicą tego miasta. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Łącznie na trasie drogi ekspresowej S6 Goleniów–Koszalin powstanie 11 węzłów drogowych, 111 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady i przejścia dla zwierząt), 6 (3 pary) Miejsc Obsługi Podróżnych i 3 Obwody Utrzymania Drogi Ekspresowej.
Źródło: GDDKiA