Rozpoczęła się budowa obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50 (II etap).
Zadanie obejmuje budowę trasy o długości 6,3 km. Koszt budowy II etapu obwodnicy od wybudowanego węzła Mszczonów I (na przecięciu dróg krajowych nr 50 i 8) do zmodernizowanego odcinka drogi krajowej nr 50 wynosi 68 mln zł. Przedsięwzięcie jest kontynuacją zakończonego w 2004 r. I etapu budowy obwodnicy Mszczonowa. Roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 15 miesięcy od rozpoczęcia robót (z wyłączeniem 3-miesięcznego okresu zimowego).
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Mirbud S.A. Skierniewice/Zakład Robót Mostowych Mostmar sp.j. Pietrzykowice/Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Lubartów.
Wybudowana obwodnica będzie drogą o ograniczonej dostępności. Połączenie z siecią istniejących dróg będzie możliwe tylko poprzez węzeł Mszczonów, węzeł Tarczyńska oraz skrzyżowanie łączące obwodnicę ze starym śladem drogi krajowej nr 50.
Dostęp do nieruchomości zlokalizowanych w rejonie obwodnicy będzie zapewniony poprzez układ dróg lokalnych równoległych do drogi krajowej.
Dostęp do nieruchomości zlokalizowanych w rejonie obwodnicy będzie zapewniony poprzez układ dróg lokalnych równoległych do drogi krajowej.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę urządzeń ochrony środowiska (zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające), oświetlenia na węźle i skrzyżowaniu, przebudowę linii energetycznych, urządzeń telekomunikacyjnych, wodociągowych.
Na przedmiotowym odcinku obwodnicy wykonawca rozpocznie:
– budowę węzła Tarczyńska oraz skrzyżowania łączącego obwodnicę ze starym śladem drogi nr 50
– budowę 4 obiektów inżynierskich, w tym:
– wiaduktu w ciągu drogi lokalnej Mszczonów-Kamionka
– mostu nad ciekiem wodnym (dopływ rzeki Pisi)
– wiadukt na projektowanym węźle „Tarczyńska” w ciągu ul. Tarczyńskiej
– wiadukt nad linia kolejową Łuków – Skierniewice
– budowę węzła Tarczyńska oraz skrzyżowania łączącego obwodnicę ze starym śladem drogi nr 50
– budowę 4 obiektów inżynierskich, w tym:
– wiaduktu w ciągu drogi lokalnej Mszczonów-Kamionka
– mostu nad ciekiem wodnym (dopływ rzeki Pisi)
– wiadukt na projektowanym węźle „Tarczyńska” w ciągu ul. Tarczyńskiej
– wiadukt nad linia kolejową Łuków – Skierniewice
Parametry techniczne:
– klasa drogi – GP
– prędkość projektowa
– w terenie zabudowanym 60 km/h
– poza terenem zabudowanym 80 km/h
– liczba jezdni – 1
– szerokość pasa ruchu – 2 x 3,5m
– szerokość pobocza utwardzonego – 2 x 2m
– obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
– klasa drogi – GP
– prędkość projektowa
– w terenie zabudowanym 60 km/h
– poza terenem zabudowanym 80 km/h
– liczba jezdni – 1
– szerokość pasa ruchu – 2 x 3,5m
– szerokość pobocza utwardzonego – 2 x 2m
– obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Roboty zaplanowane do wykonania w 2009 roku:
– roboty przygotowawcze (wycinka, zdjęcie humusu, rozbiórki)
– roboty ziemne (wykopy, nasypy, odwodnienie)
– roboty fundamentowe obiektów inżynierskich
– wykonanie konstrukcji obiektów inżynierskich
– przebudowa urządzeń podziemnych (teletechnicznych, elektroenergetycznych, kanalizacji).
– roboty przygotowawcze (wycinka, zdjęcie humusu, rozbiórki)
– roboty ziemne (wykopy, nasypy, odwodnienie)
– roboty fundamentowe obiektów inżynierskich
– wykonanie konstrukcji obiektów inżynierskich
– przebudowa urządzeń podziemnych (teletechnicznych, elektroenergetycznych, kanalizacji).
Źródło: GDDKiA