Budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego na autostradzie A2 rozpoczęta

25.08.2009

Inwestycja w ciągu drogi krajowej nr 2 zostanie zrealizowana na parametrach autostrady, co umożliwi w przyszłości włączenie jej w ciąg projektowanej autostrady A2 Warszawa – Kukuryki.

Obwodnicę Mińska Mazowieckiego wydzielono z całości przedsięwzięcia, aby jak najszybciej przenieść ruch tranzytowy poza centrum Mińska Mazowieckiego. Dzisiaj przez to miasto przejeżdża 26 tys. pojazdów na dobę, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich.
Obwodnica Mińska Mazowieckiego o długości ok. 21 km, przebiegać będzie po północnej stronie Mińska Mazowieckiego włączając się w istniejący przebieg drogi krajowej nr 2 na zachodzie w okolicy wsi Choszczówka Rudzka oraz na wschodzie w pobliżu wsi Ryczołek. Przechodzi przez tereny 4 gmin: Dębe Wielkie, Mińsk Mazowiecki, Jakubów i Kałuszyn.
Kontrakt – zawarty z konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki/ASTALDI S.p.A. Włochy/Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o. Siedlce/Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY” Sp. z o.o./Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY” S.A. – o wartości 567,4 mln zł zostanie ukończony do 29.07.2012 r.
Inwestycja zaprojektowana została przez konsorcjum firm: Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o. oraz Dopravoprojekt a.s.
W ramach budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego wykonane zostaną:
– 3 węzły drogowe (Mińsk Mazowiecki, Jakubów, Kałuszyn)
– 4 wiadukty w ciągu A2
– 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych
– 1 obiekt mostowy
– 1 kładka dla pieszych
– 13 przepustów
– 2 miejsca obsługi podróżnych
– 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów)
– budowa 35 km dróg dojazdowych.
Rozwiązania chroniące środowisko:
– odprowadzenie wód oparowych z jezdni następować będzie poprzez rowy trawiaste do zbiorników retencyjnych, a następnie po oczyszczeniu do rowów melioracyjnych i rzeki Mieni,
– w rejonie rzeki Wiśniówki zlokalizowano przejście dla zwierząt średnich o szerokości 8,5 m, wysokości 2,5m i długości 40 m,
– w rejonie rzeki Mieni zlokalizowane zostało przejście dla dużych zwierząt w postaci mostu nad rzeką o długości 80 m, wysokości 4 m oraz szerokości 34 m,
– projektowane przepusty mające służyć jako przejścia dla płazów zaprojektowano o średnicy od 1,5 do 2 m. i długości 40 m,
– na terenach wymagających ochrony przed hałasem zastosowano odpowiednio: 10,5 km ekranów akustycznych oraz zieleń izolacyjną od 10 m do 20 m.
 
Źródło: MI

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in