Umowę na budowę obwodnicy Białej Podlaskiej podpisano 19 maja 2008 r. w siedzibie GDDKiA w Warszawie.
Budowa 11-kilometrowej obwodnicy to fragment dużego zadania jakim jest przebudowa drogi krajowej Warszawa – Siedlce – Terespol. Wartość kontraktu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności wynosi 43 182 586,43 euro brutto. Prace budowlane zostaną wykonane w 15 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, a wykonawcą będzie konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. / Acciona Infraestructuras S.A. Przebudowa trasy Siedlce – Terespol została podzielona na 4 odcinki. W lipcu 2006 roku były podpisane umowy na 3 odcinki Siedlce-granica województwa mazowieckiego, granica województwa mazowieckiego-Biała Podlaska i Biała Podlaska – Terespol. Prace na tych odcinkach zakończą się jeszcze w tym roku.
{mospagebreak}
W ramach podpisanego kontraktu wykonane zostaną następujące roboty:
• rozbudowa istniejącej drogi krajowej nr 2 do parametrów drogi klasy GP oraz nośności 115 kN/oś polegająca na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni,
• wykonanie lokalnych poszerzeń oraz utwardzonych poboczy,
• poprawienie geometrii skrzyżowań,
• budowa ciągów pieszych i rowerowych,
• budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
• budowa 1 nowego wiaduktu, wymiana 1 mostu (jezdnia prawa) oraz remont 1 mostu (jezdnia lewa),
• przebudowa 6 istniejących przepustów i budowa 1 nowego przepustu,
• budowa przepustów w ciągu rowów drogi głównej i pod drogami bocznymi,
• wykonanie odwodnienia powierzchniowego w postaci rowów, ścieków przykrawędziowych,
• wykonanie elementów ochrony środowiska tj. ekranów akustycznych, zbiorników infiltracyjnych, separatorów substancji ropopochodnych,
• budowa kanalizacji deszczowej,
• przebudowa sieci kanalizacyjnej oraz ułożenie nowych rur osłonowych na istniejącej sieci,
• przebudowa linii telekomunikacyjnych,
• przebudowa linii elektrycznych niskiego i średniego napięcia,
• budowa oświetlenia dla 8 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do drogi krajowej oraz odcinków drogi pomiędzy skrzyżowaniami,
• wykonanie oznakowania drogi oraz ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
Źródło: GDDKiA