W październiku palownice wielkośrednicowe zakończyły palowanie przyczółków mostu po obu stronach Wisły. Zbrojone pale o średnicy 1500 mm stanowią fundamenty przyczółków. W tej chwili trwają prace przy zbrojeniu właściwej ich konstrukcji.
Palownice wykonują natomiast fundamenty podpór mostowych. Wokół przyszłych podpór mostu zabijane są ścianki szczelne. W sumie most będzie opierał się na dwóch przyczółkach i 9 podporach, z czego dwie główne zlokalizowane będą w nurcie rzeki.
W nurcie Wisły wbijane są ścianki szczelne na dwóch podporach nurtowych, a zaraz po zakończeniu wbijania ścianek rozpoczną się prace przy wykonaniu fundamentów nurtowych podpór mostu. Po osuszeniu i zasypaniu piaskiem do komór wprowadzony zostanie sprzęt, który rozpocznie palowanie.
W poprzek nasypu TMP wykonana została platforma, na której zostanie wykonany obiekt WD18 służący przedłużeniu ul. Farysa. Równolegle do nasypu wykonywana jest ściana oporowa o docelowej wysokości 14 m. Ściana oporowa będzie ograniczała nasyp drogowy od strony północnej.
Przy ul. Prozy, po utwardzeniu gruntu powstały nasypy, na których umieszczone zostaną zjazdy z TMP na Wisłostradę oraz wjazd z Wisłostrady na TMP w kierunku Młocin. Zachodnia jezdnia Wisłostrady została zamknięta dla ruchu drogowego, ruch odbywa się tylko jezdnią wschodnią. Przy zachodniej jezdni trwają prace przy przebudowie kanalizacji i mediów. Po obu stronach Wisłostrady wykonane już zostały fundamenty obiektu WD15, po którym będzie przebiegała TMP nad Wisłostradą. W tej chwili trwa zbrojenie konstrukcji zewnętrznych ścian wiaduktu. Między jezdniami są już gotowe filary wiaduktu. W wiadukt podtrzymuje po 15 filarów. W drugiej połowie listopada ruch drogowy zostanie skierowany na zachodnią jezdnię Wisłostrady, natomiast wschodnia jezdnia zostanie zamknięta. Wtedy rozpocznie się docelowe wykonanie nowej jezdni wschodniej Wisłostrady oraz wschodnie części obiektów WD16 (tunel tramwajowy pod Wisłostradą) oraz WD10 (ul. Prozy pod Wisłostradą). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez ok. 6 miesięcy.
Końca dobiegają prace przy betonowej konstrukcji kładki pieszo-rowerowej nad Wisłostradą. Sama kładka będzie wykonana z elementów stalowych i zostanie złożona z gotowych elementów. Kładka pieszo-rowerowa będzie pierwszym oddanym do użytku fragmentem pierwszego etapu budowy Trasy Mostu Północnego.
Przy skrzyżowaniu ul. Marymonckiej z AK Kampinos rozebrane zostało stare torowisko tramwajowe i trwają prace ziemne. W związku z trwającymi pracami wyjazd z AK Kampinos jest ograniczony do jednego pasa. Zamknięty jest również fragment wschodniej jezdni ul. Marymonckiej.
Na Białołęce trwają prace przy wiadukcie nad ul. Świderską. Fundamenty wiaduktu zostały wykonane z pali prefabrykowanych, obecnie trwają prace przy zbrojeniu konstrukcji. Pale prefabrykowane zostały również wbite pod fundamenty wiaduktu przy ul. Obrazkowej.
Trwają prace przy przebudowie ciepłociągu i wodociągu przy ul. Modlińskiej. Wschodnia jezdnia ograniczona jest do dwóch pasów do jazdy na wprost i jednego pasa do skrętu w lewo, w ul Obrazkową. Nie ma również możliwości skrętu w lewo z ul. Obrazkowej w Modlińską.