Poznański Oddział GDDKiA podpisał umowę na budowę II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. Wykonawca, firma Mota-Engil Central Europe S.A. i Mota-Engel, Engenharia e Construcao S.A., ma 24 miesiące od dnia rozpoczęcia prac na realizację zadania.
Budowa obwodnicy Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S11 (II etap) realizowana będzie w systemie „projektuj (optymalizuj) i buduj”. Do czasu realizacji nie są wliczane tzw. okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Umowa opiewa na kwotę ponad 284 mln zł brutto.
Wykonawca w ramach umowy będzie wykonywał: optymalizację dokumentacji projektowej oraz budowę:
– drogi ekspresowej: 2 jezdnie na długości około 12,8 km,
– jednego węzła drogowego,
– 15 obiektów inżynierskich,
– sieć dróg poprzecznych i dojazdowych,
– urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe,
– urządzeń oświetlenia drogowego,
– zabezpieczeń akustycznych,
– ogrodzenia obwodnicy,
– nasadzenia zieleni przydrożnej.
Ponadto wykonawca będzie odpowiadał za:
– rozbudowę drogi krajowej nr 25, klasy GP o długości około 1,4 m,
– przebudowę i usunięcie istniejących kolizji: wodno-kanalizacyjnych, melioracyjnych, energetycznych, telekomunikacyjnych i gazociągowych,
– rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją,
– wykonanie i wprowadzenie stałej i tymczasowej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe),
– przywrócenie dróg publicznych użytkowanych w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z zarządcami dróg,
– wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez niego w czasie robót i okresie usuwania wad,
– opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. jest kontynuacją I etapu obwodnicy, który został przekazany do użytkowania pod koniec 2009 r. Dzięki wybudowaniu II etapu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się z miasta na obwodnicę. Spowoduje to skrócenie czasu przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wlkp. – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp. – Wrocław.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego przewidziana jest do dofinansowania ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.
Źródło: GDDKiA