Budowa drogi wojewódzkiej 637 Stanisławów – Węgrów dobiegła końca. Prace na 35-kilometrowym odcinku drogi wykonała w ciągu 31 miesięcy Skanska. Ich wartość przekroczyła kwotę 106 mln zł netto.
Droga będzie całkowicie przejezdna do końca stycznia 2014 r., tzn. po uzyskaniu przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich niezbędnych pozwoleń na jej użytkowanie.
W ramach inwestycji Skanska wymieniła konstrukcję drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa – Węgrów na odcinku Stanisławów – Węgrów. Długość remontowanego odcinka wyniosła 35 km. Firma wybudowała także drogi serwisowe i ronda na wysokości miejscowości Dobre, Liw oraz na granicy miasta Węgrów przy skrzyżowaniu z DW 696. W ciągu remontowanej drogi Skanska zdemontowała starą nawierzchnię, a następnie ją poszerzyła i ułożyła nowe warstwy konstrukcji jezdni, przebudowała obiekty mostowe oraz wykonała ciągi pieszo-rowerowe, m.in. na odcinku pomiędzy Porębami Nowymi a Dobrem oraz od Liwu do Węgrowa.
W toku prac przebudowaliśmy 35 km jezdni, 6 obiektów mostowych, 42 skrzyżowania, 38 zatok autobusowych oraz ustawiliśmy ponad 90 km krawężnika– mówi Tomasz Kaliniak menadżer projektu, Skanska. Prace mostowe objęły budowę obiektów w miejscowościach Osęczyzna, Makówiec Duży, Roguszyn i Węgrów. Wybudowana została również kładka dla pieszych nad rzeką Liwiec wraz z dojazdami.
Most na rzece Liwiec, który początkowo miał być remontowany, po decyzji inwestora został rozebrany do fundamentów i zbudowany od nowa– wyjaśnia Piotr Kononiuk, kierownik budowy (roboty mostowe). Ponadto Skanska przebudowała niezbędną infrastrukturę, wykonała nowe oświetlenie, roboty z branży teletechnicznej, wodnokanalizacyjnej oraz odwodnieniowej. Projekt został zrealizowany w ciągu 31 miesięcy; od czerwca 2011 r. do grudnia 2013 r.
Droga powstała na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
Droga do Puszczy Białowieskiej
Wybudowana przez Skanska droga wojewódzka nr 637 stanowi dogodne połączenie z Warszawą relacji wschód-zachód, we wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne, ponieważ w najkrótszy sposób łączy Warszawę z południowym Podlasiem. Trasą tą można dojechać do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego – Drohiczyna i Grabarki.
Projekt został zrealizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.