Kompleks biurowy Brama Portowa zlokalizowany w centrum Szczecina przy pl. Bramy Portowej został ukończony. Otwarcie inwestycji nastąpi 8 listopada br.
Realizacja projektu obejmowała budowę nowoczesnego kompleksu biurowego, który składa się z dwóch niezależnych budynków: Bramy Portowej I i Bramy Portowej II. Brama Portowa I to sześciokondygnacyjny budynek o powierzchni ponad 4500 m². Natomiast Brama Portowa II składa się z 7 kondygnacji o łącznej powierzchni ponad 8000 m². Na powierzchni około 2000 m² na parterze budynków znajdą się lokale handlowe i usługowe. Pozostałe kondygnacje przeznaczono na biura. Projekt daje możliwość podziału i elastycznej aranżacji poszczególnych powierzchni. W podziemnych garażach przygotowano 58 miejsc parkingowych oraz miejsca postojowe dla rowerów.
Projekt został zrealizowany z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań, które pozwalają ubiegać się o certyfikat LEED. Brama Portowa I i II jest pierwszym komercyjnym projektem w Szczecinie, poddanym certyfikacji według standardu LEED. Zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa budynki wyróżniają innowacyjne systemy oszczędzania wody i energii, optymalny dostęp światła słonecznego, segregacja odpadów, pokrycia dachowe chroniące przed efektem ,,wysp cieplnych” oraz parking rowerowy dla najemców. Dodatkowym atutem budynków jest ich lokalizacja, która zapewnia łatwy dostęp do infrastruktury miasta.
Inwestorem i deweloperem inwestycji jest firma SwedeCenter, będąca częścią Property Division Grupy Inter IKEA, generalnym wykonawcą firma Hochtief Polska, natomiast projekt architektoniczny wykonała pracownia architektoniczna T33 z Gdyni.
Z dużym zadowoleniem przekazujemy inwestorowi, firmie SwedeCenter dwa obiekty Bramy Portowej. Każdy projekt łatwo opisać, podając jego parametry techniczne: w takim ujęciu realizację Bramy Portowej wiążemy z wbudowaniem prawie 11 000 m³ betonu i optymalizacją projektu poprzez wprowadzenie stropów żelbetowych kablobetonowych. Dzięki temu rozwiązaniu mogliśmy obniżyć ilość stali zbrojeniowej o ok. 300 t. Ale budowa to także setki spotkań koordynacyjnych z partnerami zaangażowanymi w realizację inwestycji i starania, aby koncepcja architektoniczna sprawnie przekształciła się w obiekty. W przypadku budowy Bramy Portowej czekało nas dodatkowe wyzwanie logistyczne: kontrakt zrealizowaliśmy przy jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Szczecinie, w trakcie jego przebudowy. Wymagało to szczególnej współpracy ze służbami miejskimi oraz podwykonawcami. Wszystkim partnerom inwestycji należą się tutaj podziękowania za zaangażowanie i sprawną współpracę. – powiedział Wojciech Korybalski, dyrektor zespołu kontraktów w HOCHTIEF Polska Oddział w Poznaniu.