U zbiegu al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Obozowej powstaje biurowiec, którego wykonawcą jest firma MALBUD1.
Wykonawca inwestycji musiał zmierzyć się z wieloma trudnościami technicznymi. Na niewielkiej działce o powierzchni 2734 m² zaplanowano rozbudowaną inwestycję złożoną z trzech budynków, a także z trzypoziomowego garażu podziemnego. Od strony al. Prymasa Tysiąclecia zaprojektowano budynek średniowysoki ośmiokondygnacyjny, natomiast od strony nasypu kolejowego budynek wysoki, piętnastokondygnacyjny. Oba budynki zostały połączone siedmiokondygnacyjnym łącznikiem.
Cała budowa została zlokalizowana u zbiegu bardzo ruchliwych ulic, na których – pod wpływem chwilowego tamowania ruchu przez dostarczanie materiałów na budowę – tworzyły się wielkie korki. Aby tego uniknąć, przeszliśmy specjalistyczne szkolenie w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego z zakresu zarządzania ruchem w odpowiedni sposób – tłumaczy Maciej Jastrzębski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. technicznych firmy MALBUD1. Sama budowa pod względem logistycznym była bardzo trudna do rozplanowania i wymagała kompetencji inżynieryjnych. Wynikało to z braku miejsca na budowie, gdzie dodatkowo jego praktycznie cała część przeznaczona była pod budowę garażu podziemnego. – W celu zaaranżowania dodatkowego miejsca na budowę, wykonaliśmy metodą podstropową platformę roboczą na poziomie stropu kondygnacji „0”. W ten sposób platforma została posadowiona na 10 stalowych słupach tymczasowych, tzw. baretach, co pozwoliło nam realizować budowę na większej powierzchni – dodaje Jastrzębski.
Budowa trzypoziomowych garaży podziemnych wymusiła na wykonawcy głębokie posadowienie budynku, w rezultacie czego pojawił się wysoki poziom wody gruntowej. Aby zatrzymać jej parcie, wykonano specjalną przesłonę, która znalazła się na głębokości około 17 m poniżej kondygnacji „0” budynku. Metoda iniekcji strumieniowej, którą wykonano przesłonę, polega na wykorzystaniu wysokoenergetycznego skoncentrowanego strumienia wody lub zaczynu cementowego. Wysokie ciśnienia robocze, stosowane w tej technologii, służą nadaniu cieczy wysokiej energii, a nie bezpośredniemu oddziaływaniu na otaczające żerdź wiertniczą podłoże gruntowe.
Inwestor: City Level. Projektant: JSK Architekci. Rozpoczęcie prac: marzec 2017 r. Zakończenie prac: lipiec 2019 r.