Budimex wybuduje łącznicę kolejową w Krakowie

22.09.2015

Konsorcjum Budimeksu SA (lider) i Ferrovial Agroman SA (partner) podpisało z PKP PLK SA umowę na budowę łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Umowa ma wartość 209,7 mln zł netto.

Łącznica będzie się składać z dwóch torów o łącznej długości 2,6 km (tor nr 1 – 1,2 km i tor nr 2 – 1,4 km). Kontrakt przewiduje kompleksowe wykonanie robót, czyli budowę nasypów, podtorza i nawierzchni kolejowej.

 

Zakres robót budowlanych obejmuje:

– przebudowę układu torowego linii kolejowych nr 91, nr 94, nr 603 oraz budowę nowej linii nr 624 poprowadzonej na estakadach kolejowych pomiędzy przystankami osobowymi Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki;

– przebudowę: przystanków osobowych (Kraków Zabłocie, Kraków Krzemionki), dróg, odwodnienia układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, kabli telekomunikacyjnych, sieci wodno-kanalizacyjnych, sieci ciepłowniczych i sieci gazowych;

W ramach zadania konsorcjum wykona 2 wiadukty, 3 estakady, 2 kładki peronowe i 2 przejścia nad torami.

Umowa zakłada wykonanie całości prac w 24 miesiące.

W efekcie Kraków Główny zyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Zakopanem, Skawiną i Oświęcimiem. Budowana łącznica umożliwi również bezpośrednie połączenie między stacjami Kraków Główny Osobowy a Kraków Bonarka. Brak tego połączenia wymagał postoju i zmiany czoła pociągu na stacji pośredniej Kraków Płaszów.

 

Inwestycja w liczbach:

– długość przebudowywanego torowiska kolejowego – 8,8 km pojedynczego toru;

– zabudowa 6 rozjazdów kolejowych;

– długość przebudowy sieci trakcyjnej – 6,5 km;

– łączna ilość stali zbrojeniowej do zabudowy – 3,1 tys. ton;

– łączna ilość stali konstrukcyjnej do zabudowy – 6,7 tys. ton;

– łączna ilość betonu do zabudowy – 25,5 tys. ton.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in