Lotnisko w Pyrzowicach będzie mogło przyjmować wielkie samoloty.
Po oddaniu do użytku nowej drogi startowej, tj. 28 maja 2015 r., zostanie podniesiony kod referencyjny pyrzowickiego lotniska. Zwiększą się możliwości operacyjne portu, co jest związane ze zmianą kodu z 4D do 4E. Oznacza to, że infrastruktura portu lotniczego będzie w całości przystosowana do przyjęcia dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów o rozpiętości skrzydeł dochodzącej do 65 m, takich jak Boeing 747-400 czy Airbus A340. Kod referencyjny 4E będą miały wówczas tylko dwa lotniska w Polsce – Katowice Airport oraz Lotnisko Chopina w Warszawie.
W związku z dostosowaniem infrastruktury portu do przyjęcia większych statków powietrznych przeprowadzony został szereg inwestycji. Jedną z nich była rozbudowa płyty postojowej nr 1 w kierunku wschodnim wraz z modernizacją dróg kołowania E1, E2 i D (wyższy kod referencyjny lotniska wymaga większej szerokości dróg kołowania, które wraz z symetrycznymi poboczami nie mogą być mniejsze niż 44 m). Najistotniejszym przedsięwzięciem było wybudowanie nowej drogi startowej o długości 3200 m i szerokości 45 m wraz z systemem dróg kołowania: trzech prostopadłych o oznaczeniach L, S i T oraz jednej drogi szybkiego zejścia. Innymi istotnymi inwestycjami były również: budowa płyty do odladzania statków powietrznych oraz budowa płyty postojowej dla samolotów cargo wraz z drogą kołowania E0.
Rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniska w Pyrzowicach w ramach projektu pn. „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” realizowana jest przy wsparciu środków unijnych. Inwestycja współfinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.