Trasa AK w Warszawie bardziej przejezdna

14.09.2015

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowalnego wydał pozwolenie na użytkowanie dla Trasy AK na odcinku Powązkowska – Modlińska wraz z przebudowanym Mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego.

Procedura wdrażania docelowej organizacji ruchu najprawdopodobniej będzie trwać do 3 tygodni. W pierwszej kolejności kierowcom zostanie udostępniona Trasa AK na odcinku od węzła Powązkowska do Mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w pełnym przekroju – od 2 do 3 pasów ruchu na jezdni głównej oraz po 3 pasy ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej – docelowo przeznaczonej dla ruchu lokalnego.

Po udostępnieniu kierowcom Mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w pełnym przekroju 10 pasów ruchu w obu kierunkach prowadzone będą ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe na pozostałych obiektach.

 

Fot. Łukasz Jóźwiak

 

O inwestycji:

– długość: 4,6 km (w tym długość mostu: 645 m)

– wartość: 796,3 mln zł

– data podpisania umowy: 18 lipca 2013 r.

– planowany termin zakończenia: październik 2015 r.

W ramach kontraktu:

– zburzonych i odbudowanych zostało 16 obiektów inżynierskich – 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych,

– wyremontowanych zostało 29 obiektów – 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych,

– powstało 14 nowych, nieistniejących przed rozpoczęciem prac obiektów –  m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in