Transport for London (TfL), organ odpowiedzialny za infrastrukturę transportową w aglomeracji londyńskiej, poinformował, że ponad 40% sieci londyńskiego metra zostanie zmodernizowane. Realizacją projektu zajmie się firma Thales.
Modernizacja metra znacznie zwiększającej jego przepustowość,zapewni szybsze, częstsze i bardziej niezawodne podróże milionom pasażerów, którzy korzystają z linii Circle, District, Metropolitan i Hammersmith & City.
Linie Circle, District, Metropolitan i Hammersmith & City stanowią prawie 40% sieci i obejmują jej najstarszą cześć zbudowaną w 1863 roku. Linie te okrążają centrum Londynu, ale docierają również na przedmieścia na zachodzie, północnym zachodzie i wschodzie stolicy.
Część obecnego systemu sygnalizacyjnego nadaje się do lamusa, działając wprawdzie bezpiecznie, ale z wykorzystaniem bardzo podstawowych rozwiązań od wczesnych lat ubiegłego wieku. Nie jest w stanie sterować ruchem pociągów w odpowiednio niewielkich odstępach czasu oczekiwanych przez pasażerów.
Wprowadzane unowocześnienia zwiększą przepustowość przewozów na czterech ważnych liniach średnio o jedną trzecią. Inwestycja jest konieczną reakcją na stały wzrost populacji Londynu, która według prognoz w 2030 r. wzrośnie z obecnego poziomu 8,6 mln do 10 mn osób. Prace modernizacyjne rozpoczną się jeszcze w tym roku. Ich zakończenie planowane jest na rok 2022, gdy w centralnym Londynie częstotliwość pociągów w godzinach szczytu wzrośnie do 32 pociągów na godzinę.
Składy metra będą wtedy kursować co 2 minuty w godzinach szczytu, a zwiększenie częstotliwości będzie możliwe również w innych porach dnia. Już do końca 2016 roku TfL zakończy wprowadzanie na całej sieci nowych składów pociągów z klimatyzacją. Inwestor wprowadzi także system kontroli pociągów.
Wartość kontraktu z firmą Thales na prace sygnalizacyjne i kontrolne wynosi 760 mln funtów. Budżet obejmuje inwestycje w 191 nowych, klimatyzowanych pociągach, prace modernizacyjne torów, peronów i zajezdni dla pociągów.