Dworzec w Mrzezinie, znajdujący się przy linii kolejowej prowadzącej na Półwysep Helski, przeszedł trwającą nieco ponad rok przebudowę.
Dworzec w Mrzezinie powstał na początku XX w. przy ówczesnej linii kolejowej z Redy do Pucka, od 1922 r. prowadzącej aż do Helu. Dziś w Mrzezinie zatrzymuje się wiele pociągów regionalnych kursujących z Gdyni do Władysławowa i Helu.
Całkowicie nowy wygląd zyskała elewacja dworca, którą wykończono szaro-beżowymi płytkami elastycznymi. Pojawiły się również duże przeszklenia, które doświetlają znajdującą się we wnętrzu poczekalnię. Dworzec w Mrzezinie został także rozbudowany o nową wiatę, która jest przedłużeniem dachu dworca od strony południowej. Pod wiatą znajdują się poczekalnia letnia oraz stojaki rowerowe. Na elewacji budynku pojawiły się nowe zegary, a także napisy przestrzenne z logotypem PKP S.A. i nazwą stacji (od strony torów) oraz napisem „dworzec kolejowy” od strony miejscowości. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie i nowocześnie. W klimatyzowanej poczekalni, poza ławkami, znajdują się gabloty na rozkłady jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, zegar oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Dworzec w Mrzezinie zyskał również nowe otoczenie. Powstały nowe chodniki i nawierzchnia drogi dojazdowej. W sąsiedztwie dworca powstało 6 miejsc parkingowych. Poza tym pojawiły się nowe elementy małej architektury oraz uporządkowana została zieleń. Budynek stał się bardziej przyjazny środowisku naturalnemu dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia oraz pompy ciepła. Poza tym na dachu dworca zainstalowano panele fotowoltaiczne, które będą produkowały zieloną energię. Dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych i wprowadzeniu szeregu usprawnień budynek stał się bardziej dostępny dla wszystkich grup podróżnych, także osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności. Został także wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz inteligentne systemy zarządzania budynkiem.
Koszt przebudowy dworca wyniósł 4,49 mln zł brutto. Projekt przebudowy opracowała pracownia Buden, a wykonawcą prac budowlanych była firma 3JM Michał Bryłka z Kwidzyna. Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: Polskie Koleje Państwowe S.A.
Czytaj także:
Dworzec w Zbąszyniu przeszedł modernizację
Kolej w Łomży – powrót po ponad 30 latach
Podziemna kolej w Łodzi – przystanek Koziny w trakcie budowy