Odcinek DW 340 między Trzebnicą a Cerekwicą powstanie w przeciągu roku za blisko 7 mln zł. Długość trasy wyniesie ok. 0,9 km.
Odcinek DW 340 między Trzebnicą a Cerekwicą będzie mieć częściowo nowy przebieg. Całkowita jego długość wyniesie blisko 0,9 km. Droga wojewódzka nr 340 stanowi główny szlak transportowy pomiędzy miejscowościami Oleśnica i Trzebnica. W ramach inwestycji przewiduje się przebudowę trasy w zakresie konstrukcji nawierzchni jezdni, skarp, poboczy i odwodnienia drogi. Wykonana będzie również rozbudowa drogi polegająca na budowie drogi klasy G nowym śladem wraz z odwodnieniem pasa drogowego. Projektowana trasa cechować się będzie dobrymi parametrami technicznymi, co pozwoli na podniesienie bezpieczeństwa i komfortu jej użytkowników.
Budowa odcinka DW 340, oprócz standardowych robót drogowych, obejmie także szereg dodatkowych działań, które mają na celu zwiększenie funkcjonalności oraz bezpieczeństwa odcinka drogi.
Umowę na budowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 340 między Trzebnicą i Cerekwicą podpisano z firmą BERGER Bau. Kontrakt o wartości 6 981 446,24 zł z Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu zakłada zakończenie prac w ciągu 12 miesięcy. Realizacja projektu poprawi bezpieczeństwo i komfort użytkowników tego kluczowego szlaku transportowego.
– Szczególną uwagę poświęcimy montażowi barier energochłonnych w rejonie wysokich skarp (do 9,0 m wysokości) oraz umocnieniu wlotów i wylotów przepustów, co dodatkowo podniesie bezpieczeństwo na drodze – mówi Grzegorz Serafin, dyrektor ds. budownictwa drogowego w firmie BERGER Bau.
Projekt zakłada wykonanie prac ziemnych na terenie o trudnych warunkach geologicznych, co stanowi duże wyzwanie dla inwestycji. Jak tłumaczy ekspert BERGER Bau, odcinek drogi, na którym prowadzone będą prace, znajduje się na gruntach spoistych, które są szczególnie wrażliwe na zawilgocenie. Z tego powodu roboty ziemne wykonywane w okresie jesienno-zimowym muszą być prowadzone z wyjątkową starannością. Wykonawca przygotowuje się na te warunki, mając na uwadze konieczność precyzyjnego zarządzania projektem w okresach niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Choć inwestycja wymaga szczególnej uwagi z powodu warunków geologicznych, zastosowane zostaną standardowe rozwiązania techniczne, które sprawdziły się już przy realizacji innych tego typu projektów. BERGER Bau bazuje na sprawdzonych technologiach, aby zapewnić stabilność konstrukcji oraz długotrwałą trwałość nawierzchni, co gwarantuje wysoką jakość realizacji. Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej zarówno na jezdni, jak i na zjazdach, podbudowa konstrukcyjna oraz umocnienie poboczy przyczynią się do poprawy ogólnej kondycji drogi na wiele lat.
Źródło: BERGER Bau Polska
Czytaj także:
Obwodnica Gryfina oddana do ruchu
Południowa obwodnica Oświęcimia częściowo otwarta
Umowa na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski–Hrebenne