Spółka budowlana Skanska 25 lipca br. rozpoczęła remont nawierzchni kolejnej warszawskiej ul. Prymasa Tysiąclecia. Inwestorem jest Zarząd Dróg Miejskich. Termin realizacji ustalono na koniec lipca 2009 roku.
Prace rozpoczęły się od odcinka jezdni zachodniej, tj. od wiaduktu nad torami PKP do tunelu pod torami PKP przed rondem Zesłańców Syberyjskich. Wtedy jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa. Na tym etapie robót ruch będzie się odbywał także sąsiadującymi ulicami: Górczewską, Wolską i Kasprzaka. Wszystkie zjazdy w ulice boczne będą dostępne.
– Prace zaczniemy od rozbiórki nawierzchni asfaltowej, potem kolejno ułożymy nowe warstwy jezdni. Roboty na prawie 4-km odcinku, od wiaduktu nad torami PKP do Ronda Zesłańców Syberyjskich będziemy prowadzić przez kolejne sześć weekendów, o ile pozwoli nam na to pogoda– mówi Tomasz Kaliniak, kierownik budowy, Skanska.
W terminie od 1 do 3 sierpnia planowane jest przejście na wschodnią część jezdni, gdzie prace będą odbywały się analogicznie. Organizacja ruchu na ulicy Prymasa Tysiąclecia będzie polegała, na sukcesywnym wyłączaniu połowy szerokości jezdni, by utrzymać przejezdność drogi. W celu uniknięcia zatorów na ulicach Warszawy zmiany w ruchu będą obowiązywały tylko podczas weekendów.
Prymasa Tysiąclecia jest częścią trasy szybkiego ruchu na osi północ-południe przebiegającej w zachodniej części Warszawy (dzielnica Wola). Jej przedłużeniem od południa jest ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (przy rondzie Zesłańców Syberyjskich), a od północy al. Armii Krajowej. Budowę rozpoczęto na przełomie lat 70. i 80. XX wieku, jako Aleję Rewolucji Październikowej. Na początku lat 90. ubiegłego stulecia prace przerwano. W 1997 r. zostały wznowione, zaś w listopadzie 2000 r. oddano trasę do użytku.