Remont wiaduktu na Powązkowskiej

13.06.2008

Wczoraj odbył się briefing zorganizowany przez firmę Skanska SA związany z przebudową wiaduktu na ulicy Powązkowskiej w Warszawie, który dotyczył bieżącego etapu robót oraz kolejnych przewidzianych w najbliższych tygodniach.

Sławomir Ramski, menedżer projektu o przebudowie wiaduktu

{wmv}Ramski{/wmv}

{wmv}Ramski1{/wmv}

Bieżące prace na Powązkowskiej
{wmv}Ulica{/wmv}

Planowane prace przy przebudowie wiaduktu

{wmv}Wiadukt{/wmv}

{wmv}Wiadukt1{/wmv}

W spotkaniu uczestniczyli Piotr Cieszewski, dyrektor Oddziału, Skanska S.A. Oddział Budownictwa Drogowo-Mostowego w Warszawie , Sławomir Ramski, menedżer projektu oraz Andrzej Polit kierownik budowy.
Skanska, zgodnie z przyjętym harmonogramem, prowadzi prace remontowe wiaduktu w ciągu ulicy Powązkowskiej w Warszawie.
Aby utrzymać ruch na tej ważnej warszawskiej ulicy oraz na trasie kolejowej Warszawa- Koło; Warszawa-Gdańska( ok.120 pociągów na dobę) firma zdecydowała o podzieleniu robót na etapy.
{mospagebreak}
W zakresie prac związanych z kontraktem znajduje się nie tylko rozbiórka i odbudowa obiektu, ale i prace przygotowawcze związane z przebudową sieci teletechnicznych, energetycznych, oświetleniowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Nową okolicznością wymagającą pełnej organizacji i koordynacji robót na wiadukcie jest planowana wkrótce modernizacja trasy kolejowej nr 20, w ramach której w sąsiedztwie wiaduktów będą budowane perony, tunel ( przejścia dla pieszych) dla nowobudowanej stacji: „Powązkowska”.
Zanim firma przystąpi do robót rozbiórkowych wiaduktu, niezbędne jest wykonanie robót przygotowawczych, w ramach których projekt przewiduje przebudowę istniejącej infrastruktury kolejowej przy zachowaniu pełnej koordynacji robót z ruchem kolejowym.
Po rozebraniu części torów i wykonaniu przekładek mediów podziemnych, przebudowie sieci SRK (sterowanie ruchem kolejowym) i sygnalizacji ruchu kolejowego, pracownicy Skanska przystąpią do rozbiórki podpór.
Prace te będą polegały na wbiciu ścianek szczelnych w celu zabezpieczenia nasypów i wykonaniu nowych przyczółków oraz kolektora odwodnieniowego.
W tym samym czasie w Wytwórni Konstrukcji Stalowych Skanska w Kielcach wykonywana jest przez zespól monterów konstrukcja stalowa  na nowy ustrój nośny wiaduktu.
Po zakończeniu robót rozbiórkowych i dostosowaniu istniejącej infrastruktury do potrzeb realizowanego projektu firma przystąpi do odbudowy obiektu.
Aktualnie zakończone zostały prace związane z frezowaniem nawierzchni ulicy Powązkowskiej, a do końca bieżącego tygodnia ma potrwać rozbiórka kolejnych warstw jezdni i jej elementów: krawężników, chodników oraz wyposażenia wiaduktu: kanałów deszczowych, barier energochłonnych i przeciwporażeniowych.
Prowadzone są również roboty związane z wdrożeniem czasowej organizacji ruchu. Wzdłuż jezdni zamontowano ogrodzenia, które na czas rozbiórek wiaduktu zabezpieczą przejeżdżające zwężoną jezdnią samochody przed pyleniem i odłamkami materiałów budowlanych oraz przed wejściem osób postronnych na teren głębokich wykopów( ok.7 metrów) w rejonie rozbiórki wiaduktu.
Roboty rozbiórkowe elementów nośnych wiaduktu będą skoncentrowane pod spodem obiektu. W tym celu niezbędna jest, zgodna z projektem wykonawczym, wycinka części drzew w oparciu o uzyskane już pozwolenie. Po jego uprawomocnieniu będzie możliwość przygotowania drogi dojazdowej i przystąpienie do właściwych prac.
Remont  polega na rozebraniu wiaduktów i ich odbudowaniu. Zakres robót obejmuje także wykonanie robót drogowych i branżowych, w skład których wejdzie budowa sygnalizacji świetlnej, przebudowa kanalizacji i sieci wodociągowej, oświetlenia ulicznego, a także urządzeń telekomunikacyjnych i energetycznych.

{mospagebreak}

Nowością będzie także ścieżka rowerowa z czerwonej kostki, która zostanie wytyczona po południowej stronie wiaduktu na odcinku ulic: od Tatarskiej do Duchnickiej.

Dane techniczne:
Zakres robót branżowych:
•    przebudowa oświetlenia ulicznego na długości 870 m
•    przebudowa kanalizacji deszczowej na długości 978,3 m
•    przebudowa wodociągu 227 m
Roboty drogowe:
•    nawierzchnie betonowe 442,5 m2
•    nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych 9,97 tys. m2
•    nawierzchnie z kostki betonowej 2 715,9 m 2
Roboty mostowe:
•    konstrukcja stalowa 188,97 T
•    stal zbrojeniowa 249,3 T
•    beton konstrukcyjny  2 218 m3
Wartość inwestycji to ok. 30 mln zł. Zakończenie robót przewidujemy na koniec 2009 roku.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in