Firma Schöck, producent systemów do izolacji termicznej i akustycznej budynków, obchodzi swoje 50. urodziny. Z tej okazji w głównej siedzibie przedsiębiorstwa w Baden-Baden powstało muzeum prezentujące historię Schöck.
Firma Schöck została założona w 1962 roku przez Eberharda Schöcka. Przez ten czas przedsiębiorstwo zmieniło swoje oblicze. Początkowo zatrudniało jedynie kilkanaście osób, dziś natomiast składa się z 12 zakładów produkcyjnych w całej Europie. Obecnie podstawowym obszarem działalności spółki są rozwiązania dla budownictwa spełniające wysokie standardy energetyczne i wymogi związane z izolacją akustyczną. Flagowym produktem firmy jest łącznik termoizolacyjny do balkonów Isokorb®.
Nigdy nie należy poprzestawać na tym co już zostało osiągnięte – to motto założyciela firmy. Eberhard Schöck na pomysł stworzenia łącznika Isokorb® wpadł podczas wyjazdu na narty. Bezpośrednim impulsem stał się dom wczasowy z licznymi balkonami, przez które przy 16-stopniowym mrozie uciekało na zewnątrz całe ciepło. Przedsiębiorca rozpoczął prace badawcze, dzięki którym obecnie możliwe jest projektowanie balkonów również w domach pasywnych.
W kolejnych latach firma rozwijała swoją działalność, poszerzając ofertę produktową o kolejne rozwiązania w zakresie energooszczędności i izolacji akustycznej. Pół wieku działalności firmy napawa nas dumą. Przedsiębiorstwo w momencie powstania zajmowało się wykonywaniem piwnic w domach prefabrykowanych. Dziś klienci Schöck mogą nabyć kompleksowe systemy, które skracają czas budowy i obniżają koszty eksploatacji budynku. Oferujemy im też profesjonalne doradztwo oraz usługi montażowe – mówi Rafał Ulatowski, prezes zarządu Schöck Polska.
W głównej siedzibie firmy w Baden-Baden odbyło się uroczyste otwarcie muzeum firmy Schöck. Obiekt jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Mogą oni obejrzeć 7 interaktywnych wystaw tematycznych rozmieszczonych na 120 m². Ekspozycje zostały opracowane tak, aby odwiedzający je goście mogli poznać historię Schöck wszystkimi zmysłami. Do ich dyspozycji oddano stanowiska mulitmedialne oraz szereg modeli prezentujących produkty firmy.