Szczecin dostał blisko 175 mln zł z Unii Europejskiej na przebudowę blisko 13 kilometrów istniejących linii.
W ramach umowy przebudowane zostaną torowiska tramwajowe o łącznej długości 12,88 km w ciągu ulic:
– aleja Niepodległości–plac Żołnierza Polskiego–aleja Wyzwolenia–plac Rodła (wraz z placem Rodła) do Ronda Giedroycia,
– ulica Kołłątaja–ulica Asnyka–pętla Niebuszewo,
– plac Żołnierza Polskiego–plac Hołdu Pruskiego–ulica Matejki–ulica Piłsudskiego (do placu Rodła),
– aleja Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli,
– ulica Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ulicą Brzozowskiego,
– plac Szarych Szeregów,
– w węźle Wyszyńskiego,
– ulica Nabrzeże Wieleckie na wysokości ulic: Podwale–Kolumba–Chmielewskiego–Smolańska–Budziszyńska oraz w ciągu ulic: Nowa od wiaduktu kolejowego–plac Ratuszowy–Dworcowa.
Przebudowana zostanie również zajezdnia tramwajowa Golęcin i ulica Wiszesława.
Fot. 333Wojtas333/Wikipedia
Program Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 jest największym programem infrastrukturalnym współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. To ponad 114 mld zł (z tak zwaną rezerwą wykonania) na najważniejsze w kraju inwestycje w sektorze transportu, środowiska, energii, kultury i zdrowia. W województwie zachodniopomorskim 5,6 mld zł dofinansowania z programu dostało 89 inwestycji o wartości 9,4 mld zł. Największą wartość mają oczywiście inwestycje transportowe – 7 mld zł (4,3 mld zł dofinansowania unijnego). To np. budowa drogi ekspresowej S6 ze Szczecina do Koszalina. Na ten rok zaplanowano podpisanie kolejnych umów o dofinansowanie, m.in. dla obwodnicy Szczecinka i wdrożenia Systemu Informacji Rzecznej Dolnej Odry.
Źródło: MIiR