Została oddana do ruchu druga jezdnia drogi ekspresowej S3 od węzła Niedoradz do Nowej Soli o długości 17,3 km. Oznacza to zakończenie budowy tej trasy w województwie lubuskim.
Inwestycja polegała na budowie wschodniej jezdni drogi S3 oraz wymianie nawierzchni na istniejącej już jezdni zachodniej. Rozbudowano również węzły drogowe Niedoradz i Nowa Sól Zachód. Do dwujezdniowego przekroju drogi dostosowano też występujące na odcinku obiekty inżynierskie oraz infrastrukturę towarzyszącą, w tym przepusty dla zwierząt i inne urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ochrony przed hałasem. Wartość kontraktu wyniosła 212 mln zł, z czego część pochodziła ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W województwie lubuskim do zakończenia pozostała już tylko budowa drugiego mostu na Odrze koło Cigacic, którego uruchomienie jest planowane w drugiej połowie 2019 r. Na Dolnym Śląsku udostępniono do ruchu całą trasę S3 do Bolkowa, poza 14 km odcinkiem od Kaźmierzowa do węzła Lubin Północ. Przy sprzyjającej pogodzie możliwe jest zapewnienie przejezdności tego odcinka przed końcem roku. Umowy na projekt i budowę odcinków S3 prowadzących do granicy z Czechami w Lubawce podpisano 17 października br.
W zachodniopomorskim trwają prace na odcinku S3 pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem. W realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo–Miękowo i Miękowo–Rzęśnica, gdzie roboty budowlane ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie jest planowane w 2021 r. W przygotowaniu jest też ostatni fragment S3 w tym regionie, pomiędzy Świnoujściem a Troszynem, o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.
Źródło: MI