Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Rozpoczęcie budowy autostrady A2 Świecko - Nowy Tomyśl

17.07.2009

Czekaliśmy 12 lat na rozpoczęcie budowy tej autostrady i dlatego cieszymy się, że prace już ruszyły - powiedział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, który dokonał wbudowania aktu erekcyjnego na budowie autostrady A2 Świecko - Nowy Tomyśl.

W uroczystości, która odbyła się 16 lipca 2009 r. na odcinku istniejącej autostrady A2 w Bolewicach, uczestniczył także podsekretarz stanu w MI Radosław Stępień oraz przedstawiciele kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek ze Świecka do Nowego Tomyśla będzie najdłuższym w Polsce odcinkiem autostrady o nawierzchni betonowej, która charakteryzuje się większą trwałością. Według szacunków będzie mogła być użytkowana bez dodatkowego wzmocnienia przez około 40 lat po wybudowaniu.
 

Umowa na budowę i eksploatację autostrady A2 na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl została podpisana przez ministra infrastruktury 30 sierpnia 2008 r. 29 czerwca 2009 r. zostały podpisane umowy dotyczące finansowania tej inwestycji.
Zakres prac na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl obejmuje m.in.:
- 105,9 km autostrady o nawierzchni betonowej, w tym 18,5 km przebudowy istniejącej drogi krajowej Nr 2
- 81 mostów i wiaduktów - docelowo 87
- 2 Obwody Utrzymania Autostrady (Ilanka, Biały Mur)
- 6 pełnych węzłów autostradowych (docelowo 8)
- 6 Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo 10) wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci, a także 4 bary i 4 stacje benzynowe
- zamknięty system poboru opłat, tj. 5 Miejsc Poboru Opłat (1 Plac Poboru Opłat w ciągu autostrady - Tarnawa, 4 Stacje Poboru Opłat na węzłach autostradowych – Nowy Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym)
- pełne wyposażenie w urządzenia ochrony środowiska (zbiorniki ekologiczne, ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przepusty dla zwierząt, urządzenia bezpieczeństwa - kolumny alarmowe co 2 km, ogrodzenie autostrady na całej długości (z wyjątkiem przerw na węzłach).
 
Źródło: MI

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube