Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Pozytywna decyzja KE dla projektu rozbudowy i modernizacji Katowice Airport

24.07.2013

Komisja Europejska zatwierdziła dofinansowanie projektu pn. „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” z Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Projekt rozbudowy i modernizacji Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach trwa od ponad dwóch lat, jednak starania Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. o dofinansowanie inwestycji rozpoczęły się już w 2008 r. Projekt przedsięwzięcia uzyskał akceptację Ministerstwa Transportu, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Inicjatywy Jaspers i wreszcie Komisji Europejskiej. To pierwszy polski projekt lotniczy, który zyskał pozytywną akceptację KE. Dofinansowanie inwestycji wartej prawie 268 mln zł wyniesie około 107 mln zł.

 

 

Projekt obejmuje dwie kluczowe inwestycje – rozbudowę płyty postojowej i modernizację dróg kołowania E1, E2 i D, jak również budowę nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą.

W ubiegłym miesiącu, po dwóch latach trwania prac budowlanych, zakończono realizację pierwszego przedsięwzięcia. W efekcie wybudowano 110 tys. m² nowej płaszczyzny postoju samolotów oraz zmodernizowano 39 tys. m² dróg kołowania. Na nowej płycie postojowej może stacjonować jednocześnie trzynaście średniodystansowychstatków powietrznych, z kolei zmodernizowane drogi kołowania przystosowane są do obsługi szerokokadłubowych samolotów wielkości Jumbo Jet’a. Dzięki rozbudowie lotnisko jest gotowe na przyjęcie dwukrotnie większej liczby samolotów niż dotychczas.

 

W Katowice Airport trwa budowa nowej drogi startowej o długości 3200 m. Zasadnicze prace budowlane realizowane są od maja br. i potrwają do września 2014 r. Obecnie prowadzone są roboty związane m.in. z utwardzeniem i stabilizacją gruntu, jak również budową kanalizacji deszczowej oraz teletechnicznej. Ponadto prowadzone są prace przy układaniu warstwy mrozoochronnej przyszłej drogi startowej. Docelowo nowy pas będzie dłuższy o 400 m od obecnego (2800 m), dzięki czemu Katowice Airport będzie jednym z trzech polskich lotnisk pasażerskich z drogą startową o długości ponad 3 km.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube