Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Powstanie kolejny odcinek S19 Via Carpatia

28.12.2018

Budimex S.A. podpisał umowę na zaprojektowanie i realizację 8-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia od Węzła Kamień do Węzła Sokołów Małopolski Północ. Wartość kontraktu wynosi 286 mln zł brutto.

Droga z dwoma węzłami, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) i Obwodem Utrzymania Drogi (OUD) powstanie w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Odcinek S19 realizowany przez Budimex będzie ostatnim odcinkiem w budowie, który połączy Rzeszów z Lublinem – pozostałe odcinki między tymi aglomeracjami są już w trakcie realizacji.

– Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie – nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku – mówi Grzegorz Domaradzki, dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Południe Budimeksu. Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 r.

Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.

Wartość inwestycji netto: 232 848 549,99 zł

Wartość inwestycji brutto: 286 403 716,49 zł

Okres realizacji: 34 miesiące

Gwarancja jakości: 10 lat

 

Odcinek S19 (w budowie) - obwodnica Lublina - zrealizowany przez Budimex w 2016 r.

 

Podstawowe parametry drogi ekspresowej S19

  • przekrój budowany:  2x2
  • przekrój docelowy: 2x3
  • rodzaj konstrukcji nawierzchni: podatna
  • klasa techniczna: S
  • prędkość projektowa Vp: 100 km/h
  • ilość i szerokość pasów ruchu: 2 x 2 x 3,5 m
  • pas dzielący wraz z opaskami: 5 m
  • rezerwa pod trzeci pas ruchu: na zewnątrz
  • dla przekroju docelowego
  • szerokość opaski: 0,5 m
  • pas awaryjny: 2,5 m
  • szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat, a także systemu zarządzania ruchem
  • kategoria ruchu: KR 7
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
  • skrajnia pionowa: 5,0 m
  • pochylenie poprzeczne: 2,5%

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+