PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują nowy przystanek kolejowy Warka Miasto. Powstaną też dwa wiadukty. Inwestycja realizowana jest na linii kolejowej Warszawa – Radom.
Nowy przystanek kolejowy powstanie w centrum Warki pomiędzy ul. Lotników i Nowakowskiego. Na przystanku będą dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów. Przewidziano ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowoczesne ledowe oświetlenie. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą windy z peronów na nowy wiadukt, pochylnie oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących.
Drugi wiadukt drogowy w Warce
Poza ujętym w projekcie wiaduktem drogowym przy ul. Lotników, PLK przewidziały drugi nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta. Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Zwiększy to bezpieczeństwo w ruchu pociągów i samochodów oraz usprawni komunikację drogową w mieście.
Sprawdź: Rozwój kolei w aglomeracji warszawskiej. Plany
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Radom
Wiadukt drogowy i przystanek Warka Miasto PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują dzięki podpisanemu w kwietniu aneksowi do umowy „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)”. Na przystanek przeznaczono 13 mln zł a na wiadukt 24 mln zł.
Wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska wymagane pozwolenia. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na 2020 rok, a zakończenie inwestycji na 2021 rok. Wiadukt będzie gotowy w drugiej połowie 2022 roku.
Budowa nowego wiaduktu oraz przystanku Warka Miasto nie wpłynie na termin zakończenia robót na linii z Warszawy do Radomia. W Warce poza dodatkowymi obiektami zmodernizowane będą perony na stacji oraz wybudowane zostanie przejście podziemne. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku. Wówczas, skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza, pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h.
Zobacz też: Nowe linie kolejowe: Warszawa, Wrocław, Łódź. Plany
Wartość umów zawartych na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja w 85% jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.