Na linii Munina – Hrebenne, łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy most nad Lubaczówką w Nowej Grobli.
Na trasie kolejowej Munina – Hrebenne w Nowej Grobli, PLK budują nowy most. Stalowa konstrukcja nad rzeką Lubaczówką zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z 1949 r. Wykonano już demontaż dotychczasowych elementów. Na brzegu przygotowywane są fundamenty nowych przyczółków. Jednocześnie w Lubaczowie postępują prace przy przebudowie mostu nad rzeką Sołotwą. W miejscu wyeksploatowanej przeprawy będzie techniczne lepsza konstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie. Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Również kolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.
Czytaj: BIM w projektowaniu i realizacji mostów
Poza przebudową mostów na jednotorowej linii Munina – Hrebenne (nr 101) remontowany jest tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwolą zlikwidować ograniczenia prędkości i usprawnią przejazd pociągów. Na prace na linii Munina – Hrebenne przeznaczono w 2020 r. 31 mln zł. Ta linia jest jedną z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie. W latach 2018 – 2019 wyremontowano tory w stacji Basznia. Poziom bezpieczeństwa na 4 przejazdach w gminach: Lubaczów, Laszki, Oleszyce zwiększyła przebudowa skrzyżowań kolejowo-drogowych.
Polecamy: Rewitalizacja mostów kolejowych
Linia kolejowa na trasie Munina – Hrebenne ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko–Sokalskiej. Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę – Lubaczów Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884. Po II wojnie światowej wybudowano odcinek Werchrata – Hrebenne.
Most w Lubaczowie. Fot. Jadwiga Bożek
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Polecamy: Katalog typowych konstrukcji obiektów mostowych i przepustów