Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Most na Zakopiance w Białym Dunajcu gotowy

24.12.2018

Nowy most w Białym Dunajcu na DK47 ( Zakopiance) przeszedł pomyślnie próby obciążenia i został otwarty.

To jeszcze nie koniec inwestycji. Będą jeszcze trwały prace wokół obiektu do czerwca 2019 r., ale ruch po nowym moście będzie się odbywał. Wykonawca rozbierze most tymczasowy, który swoją rolę już spełnił.

Nowy most ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 m i szerokość 18 m. Zmieni się też otoczenie, po przebudowie dojazdów po obydwu stronach obiektu. Przebudowane zostały już kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej, czyli: urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczą korpus drogi. Powstaje system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonane zostanie nowe oświetlenie drogowe, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją.

 

 

Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do wybudowania takiej przeprawy przez rzekę Biały Dunajec, w miejscowości o tej samej nazwie, rozpoczęły się w 2008 r.

26 czerwca 2013 r. został wprowadzony ruch wahadłowy na moście w Białym Dunajcu, na drodze krajowej nr 47, popularnie nazywanej Zakopianką. Wprowadzenie ruchu wahadłowego spowodowane było bardzo złym stanem technicznym mostu i zaleceniami opinii eksperckiej. Stan techniczny mostu był cały czas monitorowany. Dokonywano doraźnych zabezpieczeń obiektu, by mógł odbywać się po nim ruch pojazdów.

W listopadzie 2015 r. zostało podpisane porozumienie pomiędzy GDDKiA O/Kraków i właścicielami działek, w myśl którego nieodpłatnie udostępnią działki na dojazd do mostu tymczasowego na czas budowy nowego obiektu. Właściciele udostępniający działki zobowiązali się w porozumieniu także do tego, że nie będą podejmowali działań prawnych mogących przedłużać procedury administracyjne.

13 kwietnia 2016 r. została podpisana umowa pomiędzy GDDKiA Oddział w Krakowie a Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa na zaprojektowanie i budowę nowego mostu.

16 listopada 2016 r. dwie siostry z protestującej przeciwko inwestycji rodziny podpisały porozumienie z GDDKiA Oddziałem w Krakowie, w którym zobowiązały się cofnąć skargę kasacyjną i nie podejmować jakichkolwiek działań prawnych mogących przedłużać postępowania administracyjne ani innych przeszkód w realizacji inwestycji. Oddział GDDKiA w Krakowie zobowiązał się do budowy nowego mostu w starym śladzie. Rozpoczął się proces projektowania i uzyskiwania wszystkich przewidzianych prawem dokumentów.

W marcu 2018 r. rozpoczęła się budowa mostu tymczasowego, na który przełożono ruch, rozebrano stary most i przystąpiono do budowy nowego.

21 grudnia 2018 r. nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube