Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

26.05.2015

Oferty firm Astaldi, Gülermak i Warbud na zaprojektowanie i budowę 18,5 km odcinka drogi ekspresowej S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska zostały uznane za najkorzystniejsze. Wykonawcy zadeklarowali, że zbudują trasę łącznie za 2,5 mld zł.

Oferty na zaprojektowanie i budowę wszystkich trzech odcinków złożyło 18 firm i konsorcjów. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania łącznie 4,3 mld zł. Najniższe ze złożonych ofert opiewały łącznie na ok. 2,5 mld zł. Najwyższe łącznie na ok. 4,4 mld zł.

Inwestycja będzie realizowana w trybie „projektuj i buduj”, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowane było m.in. czy rozwiązania przedstawione przez wykonawców spełniają wymagania Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

 

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

– odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem;

– odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę;

– odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

 

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

– drogi ekspresowej długości 18,5 km, mającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu;

– tunelu pod Ursynowem;

– mostu przez Wisłę;

– estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym;

– węzłów: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński;

– urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

W przetargu na zaprojektowanie i budowę zadania „A” złożonych zostało 10 ofert o wartości od 1,2 mld zł do 2,4 mld zł. Obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km, poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 m, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 m. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie za ul. Nowoursynowską.

 

Do realizacji zadania „B” zgłosiło się pięciu wykonawców, których oferty opiewały na kwotę od 757,64 mln zł do 1,24 mld zł. Zakres prac obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 m szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo-rowerowy.

 

Zadanie „C” chciało zrealizować trzech wykonawców, których oferty opiewały na kwotę od ok. 561,7 mln zł do ok. 714,8 mln zł. Kontrakt obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński (bez węzła) do w. Lubelska (bez węzła), dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzła Patriotów na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in