Podpisano umowy na projekt i budowę oraz na nadzór nad inwestycją polegającą na budowie ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska.
Na czas realizacji zadania wykonawcy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych), co oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypadnie na sierpień 2020 r.
Wykonawcy:
Zadanie A z budową tunelu pod Ursynowem wykona Astaldi S.p.A. za kwotę umowną ok. 1 222 mln zł.
Zadanie B z budową mostu przez rz. Wisłę wykona konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S.i PBDiM Mińsk Maz. za kwotę umowną ok. 757,6 mln zł.
Zadanie C z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym wykona Warbud S.A. za kwotę umowną ok. 561,7 mln zł.
Nadzór:
Nad realizacją 3 odcinków POW będzie czuwać firma Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o., z którą została podpisana umowa na kwotę ok. 53,4 mln zł.
O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
– odcinek A, długości ok. 4,6 km, od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem;
– odcinek B, długości ok. 6,45 km, od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę;
– odcinek C, długości ok. 7,45 km, od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
– drogi ekspresowej długości 18,5 km, mającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu;
– tunelu pod Ursynowem;
– mostu przez Wisłę;
– estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym;
– węzłów: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński;
– urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: GDDKiA