Rynek dystrybucji materiałów budowlanych 2018

24.09.2019

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2018 r. osiągnął sprzedaż prawie 50 mld zł – podaje firma IBP Research w najnowszym raporcie, powstałym na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych.

 

Fot. Pexels – pixabay.com

 

Na taką wartość rynku dystrybucji materiałów budowlanych składają się wszystkie materiały budowlane, sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część produktów trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych, co daje dodatkowe 10 mld zł.

W ubiegłym roku sprzedaż zwiększyła się o ponad 8% w stosunku 2017 r. Ten rok natomiast przynosi kontynuację wzrostu na podobnym poziomie.

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper- i supermarkety budowlane, a także sklepy specjalistyczne. W latach 2010–2018 udział hurtowni w tym rynku spadł z 55 do 50%, sklepów specjalistycznych z 9 do 6%, podczas gdy udział hiper- i supermarketów wzrósł z 36 do 44%.

 

 

Wśród sieciowych marketów budowlanych na czoło wysunęły się Castorama i Leroy Merlin (łącznie 57% rynku), następnie Obi, Bricomarche i Mrówki (łącznie 35%). Reszta segmentu to sklepy Merkury Market, Bricoman i Majster.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych liderami są Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 30%), po kilka procent rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, SIG, 3W oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen.

W segmencie hurtowni i sklepów 25 największych firm dystrybucyjnych realizuje 3/4 sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

 

Artykuł na podstawie: IBP Research „Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Edycja 2019”

 

Czytaj też: Wzrosła sprzedaż materiałów budowlanych

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in