Umowa na budowę S-8 Salomea – Wolica

03.01.2011

Droga ekspresowa S8 na odcinku Salomea – Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 (odcinek zlokalizowany w granicach m. st. Warszawy) będzie budowana zgodnie z założeniami.

Kontrakt zawarty z konsorcjum firm: Eurovia S.A., Eurovia CS a.s., Warbud S.A., o łącznej wartości 188 mln zł zostanie zrealizowany do 31 sierpnia 2012 r. z zapewnieniem przejezdności na 31 maja 2012 r.

Planowana trasa stanowi tzw. „łącznik” od węzła „Opacz” (skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 Salomea-Wolica z drogą ekspresową S2 Południową Obwodnicą Warszawy) do włączenia w Al. Jerozolimskie poprzez zaprojektowany węzeł „Salomea”. Długość odcinka wynosi ok. 2,5 km. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie m. st. Warszawy w dzielnicach Włochy i Ursus. Przyszła droga ekspresowa od węzła „Opacz” do węzła „Salomea” prowadzona jest po nowym śladzie, przecinając linię kolejową WKD. W ramach przedsięwzięcia przebudowane zostaną Al. Jerozolimskie w rejonie węzła „Salomea” oraz wybudowany zostanie łącznik węzła z przyszłą ul. Nowo-Lazurową. Trasa ekspresowa prowadzona jest na nasypie. Przejście przez istniejącą linię kolejową zostało zaprojektowane górą. Węzeł „Salomea” jest dwupoziomowy – Al. Jerozolimskie na skrzyżowaniu z ul. Nowo-Lazurową pozostają w poziomie 0, natomiast ul. Nowo-Lazurowa została poprowadzona w poziomie +1.

 

Przekrój trasy:

– czteropasowy: na odcinku od węzła „Opacz” do węzła „Salomea”

Pas ruchu 2 x 4 x 3,5m

Pas dzielący 5 m z opaskami

Pasy awaryjne 2 x 2,5m

Pobocza gruntowe 2 x 1,25m (3,0m w miejscach ekranów akustycznych)

– trzypasowy: na odcinku od węzła „Salomea” do Al. Jerozolimskich

Pasy ruchu 2 x 3 x 3,5m

Pas dzielący 2,5–4,0m

Opaska wewnętrzna 2 x 0,5m

W ramach przedsięwzięcia wykonawca wybuduje:

– drogę ekspresową oraz układ dróg lokalnych

– 8 wiaduktów, kładkę dla pieszych w Al. Jerozolimskich

– odwodnienie dróg wraz z urządzeniami oczyszczającymi

– urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

– urządzenia ochrony środowiska w formie ekranów akustycznych (2,8 km)

 oraz nasadzeń zieleni

a także przebuduje:

– drogi poprzeczne

– kolidującą infrastrukturę techniczną

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in