S3 Zielona Góra-Niedoradz z dwiema jezdniami

05.12.2018

Oddano do użytkowania kolejny fragment drogi ekspresowej S3. Pomiędzy węzłami Zielona Góra Północ i Niedoradz, na odcinku o długości 13,3 km, dobudowano jezdnię po stronie wschodniej oraz wymieniono nawierzchnię na istniejącej.

Oprócz drugiej jezdni zbudowano układ dróg zbiorczych i serwisowych, przebudowano trzy węzły (Zielona Góra Północ, Zielona Góra Południe, Niedoradz), zbudowano górne przejścia dla zwierząt, obiekty inżynierskie w ciągu trasy głównej (przechodzące nad drogą ekspresową powstały w układzie docelowym przy budowie pierwszej jezdni), urządzenia ochrony środowiska (np. separatory, ekrany akustyczne, wygrodzenie drogi ekspresowej). Koszt prac to 211 mln zł, w części współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

Istotnym elementem, szczególnie dla mieszkańców Zielonej Góry, była budowa łącznika o długości ok. 1,5 km od węzła Zielona Góra Północ na S3 do ronda na drodze 282 (ul. Szosa Kisielińska) na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta. Koszt jego budowy pokryły po połowie Miasto Zielona Góra i GDDKiA, natomiast włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.

Jeszcze w tym roku planowany jest do oddania kierowcom ostatni fragment S3 w województwie lubuskim, na którym powstaje druga jezdnia, tj. od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe o długości ponad 17 km. W drugiej połowie przyszłego roku planuje się oddać do ruchu budowany obecnie drugi most na Odrze koło Cigacicach (powstaje w miejscu starego, z którego ruch przełożono na nowy obiekt w ciągu jezdni S3).

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in